Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEkren, Gülay
dc.date.accessioned2020-10-07T13:23:52Z
dc.date.available2020-10-07T13:23:52Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationEkren, G, Kumtepe Genç, E. (2018). Yükseköğrenim düzeyinde uzaktan eğitimde “açıklık” kavramına yönelik içerik analizi . Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (2), 112-128.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24911
dc.description.abstractSon yıllarda yükseköğrenimde açıklık üzerine yapılan çalışmalarda daha çok uzaktan eğitimde açıklığın önemine vurgu yapılmaktadır. Araştırmalarda özellikle açık erişim, açık eğitsel kaynaklar, kitlesel açık çevrimiçi dersler gibi popüler konulara yer verilmektedir. Bu çalışmada uzaktan eğitim alanında yapılan araştırmalarda açıklık kavramı incelenmiştir. Bu amaçla uluslararası hakemli sekiz uzaktan eğitim dergisinin (AJDE, AsianJDE, DE, EURODL, IJEDE, IRRODL, OL, TOJDE) gözünden açıklık incelenmiştir. Bu kapsamda bu dergilerin arşivlerinden seçilen 372 makale üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Yükseköğrenim düzeyinde açıklıkla ilgili konularda hangi çalışmaların yapıldığı, bu çalışmaların hangi temalarda yoğunlaştığı, yıllara göre nasıl değişim gösterdiği ve çalışmalarda hangi araştırma yöntemlerinin kullanıldığı gibi sorulara yanıt aranmıştır. Elde edilen bulgulara göre söz konusu dergilerde belirtilen yıllarda yayınlanan açıklıkla ilgili çalışmalar daha çok açık ve uzaktan öğrenme, kitlesel çevrimiçi açık dersler (MOOC), açık eğitsel kaynaklar, açık üniversitelerde eğitim ve uygulamalar, eğitimde açıklık ve erişilebilirlik, açık öğrenme gibi temalarda yoğunlaşmaktadır. Araştırma alanı olarak ise daha çok eğitim teknolojisi, yönetim ve organizasyon, öğrenenlerin belirleyici özellikleri ve öğretim tasarımı alanlarında çalışmalar yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn recent years, studies focused on the concept of opening in higher education have especially emphasized mainly the importance of openness in distance education. Within this topic, popular research issues are such as open access, open educational resources, massive open online courses. In this study, the concept of openness was investigated in the field of distance education. The study aimed to explore openness initiatives in the lens of international, peer reviewed distance education journals (AJDE, AsianJDE, DE, EURODL, IJEDE, IRRODL, OL, and TOJDE). Within this scope, the data were collected from 372 research articles selected from the archives of these eight journals using content analysis technique. In this context, the questions guided this study are as follows; which issues have been worked about openness in the research of distance education? Which themes have been centered in related to openness? In which time period, it has been worked more related to openness? Which types of methods (qualitative, quantitative, mixed) have been used more related to openness? The results of the study shown that; the research of distance education related to openness focus on issues such as open and distance learning, massive open online courses, open educational resources, education and applications in open universities, openness and accessibility in education, and open learning. Besides, according to the research areas, they focus on educational technology, management and organization, characteristics of learners and instructional design.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAçıklık ve Erişilebilirliken_US
dc.subjectKitlesel Açık Çevrimiçi Dersleren_US
dc.subjectAçık Eğitsel Kaynaklaren_US
dc.subjectAçık ve Uzaktan Öğrenmeen_US
dc.subjectYükseköğrenimen_US
dc.subjectOpenness and Accessibilityen_US
dc.subjectMOOCsen_US
dc.subjectOERsen_US
dc.subjectOpen and Distance Learningen_US
dc.subjectHigher Educationen_US
dc.titleYükseköğrenim düzeyinde uzaktan eğitimde “açıklık” kavramına yönelik içerik analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage112en_US
dc.identifier.endpage128en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorGenç Kumtepe, Evrim


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster