Öğrenme deneyimlerinin yönetiminde yaşam deneyimlerini yakalamak için çok katmanlı bir model
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2018Yazar
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
0000-0002-0949-4057
Mutlu, Mehmet Emin
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Mutlu, M. E. (2018). Öğrenme deneyimlerinin yönetiminde yaşam deneyimlerini yakalamak için çok katmanlı bir model. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (3), 23-57.Özet
Yaşam günlüğü teknolojileri bireylerin yaşam deneyimlerini kendiliğinden ve sürekli olarak yakalamayı amaçlayan donanım ve
yazılımlardır. 2000’li yıllar boyunca giyilebilir teknolojiler ve algılayıcılarda gözlenen gelişmeler yaşam günlüğü araçlarının
çeşitliliğini artırmıştır. Bu çalışmada yaşam deneyimlerinin yakalanmasından yeniden canlandırılmasına kadar olan süreçte
kullanılan donanım, yazılım ve hizmetlere ait teknolojiler iç içe geçmiş çok katmanlı bir modelde bir araya getirilerek yaşam
deneyimi yakalama olgusuna daha geniş ve bütünleşik bir bakış açısı kazandırılmaya çalışılmıştır. Ardından elde edilen
modeldeki teknolojilerin “öğrenme deneyimlerinin yönetimi” yaklaşımında kullanımlarının sağlayacağı olanaklar tartışılmıştır.
Çalışmanın sonuç bölümünde yaşam deneyimleri yakalayıcısına ait çok katmanlı modelin öğrenme deneyimlerini yakalama ve
işleme sürecinde sağladığı olanaklara ait çıkarımlardan yararlanılarak geliştirilebilir yeni öğrenme teknolojileri için önerilerde
bulunulmuştur. Lifelogging technologies are can be both software and hardware, which aim capturing life experiences of individuals
continuously. During 2000s latest developments enhanced wearable technologies and sensors, increased diversity of life logging
devices. In this study, during the process which starts with capturing life experiences and ends with animation of them, all the
related hardware, software and services are brought together in a multi-tiered model and a broader perspective towards the
concept of capturing life experiences is being tried to obtain. Then the opportunities, which can be provided only if the
technologies obtained via this model are used for management of learning experiences approach, are discussed. In results part,
suggestions are made for new learning technologies are made by using opportunities provided by multi-tiered model of the life
experience capturer during capturing and organizing processes.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
4Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24924Koleksiyonlar
- Cilt :4 Sayı (3) [11]
- Makale Koleksiyonu [195]