Dünden yarına eğitim paradigmaları: Sanayi modeli eğitim dijital çağda yeterli mi?
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2018Author
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
Saykılı, Abdullah
Metadata
Show full item recordCitation
Saykılı, A. (2018). Dünden yarına eğitim paradigmaları: Sanayi modeli eğitim dijital çağda yeterli mi?. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (2), 189-198.Abstract
Eğitim dâhil yaşamın çeşitli sosyal alanları, içinde yaşanılan çağın özelliklerini yansıtmakta ve dönemin özellikleriyle
şekillenmektedir. Sanayi öncesi devirde usta-çırak ilişkisini temel alan eğitim paradigması sanayi devrimiyle birlikte yeniden
şekillenen dünyanın gereksinimlerini karşılayamayacak duruma gelmiştir. Endüstriyel okul modeli, sanayi toplumunun
gereksinimlerini en iyi karşılayacak çözüm olarak ortaya çıkmıştır. Öte yandan, bilgi ve iletişim teknolojilerinin baskın rolleriyle
değişen günümüz koşulları sanayi çağının ötesinde bir çağa eriştiğimizi göstermektedir. Dijital çağ adını verebileceğimiz bu yeni
çağda toplumun gereksinim ve ihtiyaçları hayatın sosyal alanlarını yeniden şekillendirmektedir. Eğitim de yeniden tasarlanması
gereken bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır çünkü bu yeni çağda gereken bilgi ve becerileri geliştirebilecek bireyler
yetiştirmede geçmiş dönemin endüstriyel okul modeli eksik kalmaktadır. İçinde yaşadığımız dijital çağın gereksinimlerini
karşılayacak yeni bir eğitim modeline ihtiyaç duyulmaktadır. Bu makalede, öncelikle sanayi öncesi çağların ve sanayi çağının
özellikleri ve eğitim üzerindeki etkileri özetlenecektir. Bu bağlamda, hala günümüz eğitim kurumlarını şekillendiren endüstriyel
okul modeli ele alınacaktır. Aynı zamanda, içinde yaşadığımız dijital çağın özellikleri ve bu çağda birey olmanın gereksinimleri,
eğitim alanındaki etkileriyle birlikte tartışılacaktır. Makalede, dijital çağda sanayi çağının yansıması olan endüstriyel okul
modelinden, öğrenme temelli yeni bir okul modeline geçiş yapılması gerekliliği tartışılmaktadır. The various domains of social life including education have always been reflected in and shaped by the age they exist within. The
educational paradigm that rested on the apprenticeship model was rendered obsolete with the industrial revolution. Industrial
school model emerged as the most appropriate educational model to meet the demands and needs of the industrial society. On the
other hand, with the advent and prevalent pressures stemming from the new age information and communication technologies
points to an age beyond the industrial age. What we may call ‘the digital age’ has been reshaping the society and triggered the
emergence of new demands and needs for the society. Education is another a fundamental domain of life which needs to be
reengineered in the Digital Age to better reflect the knowledge and skills individuals require, for which the industrial educational
model falls short. In this article, the characteristics of pre-industrial and industrial age with their implication for education is
presented with special focus on the industrial educational model. The article also discusses the need for a transition from the
industrial educational model to a new educational model which will better reflect and meet the demands of the new digital age
focusing on learning rather than instruction.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
4Issue
2Collections
- Cilt :4 Sayı (2) [16]
- Makale Koleksiyonu [195]