Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKutlar, Aziz
dc.contributor.authorKabasakal, Ali
dc.contributor.authorTorun, Pınar
dc.date.accessioned2020-11-04T07:35:57Z
dc.date.available2020-11-04T07:35:57Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.citationKutlar, A, Kabasakal, A, Torun, P. (2015). Dynamic efficiency analysis of world railway firms: A dea-window analysis with malmquist index. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (1), 27-41.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24987
dc.description.abstractThis study attempts to obtain Technical Efficiency (TE), Allocative Efficiency (AE) and Average Efficiency of dynamic DEA-Window analysis scores of 31 railway firms operating worldwide. The data set covering the period of 2000 to 2009 is analyzed by CCR and BCC methods. In the analysis conducted by use of the CCR model, while total 17 firms are efficient in the first year, this figure reaches to 18 firms for the last year with one increment. With input oriented and variable return analysis conducted by use of the BCC model, the firms having TE at the beginning of the period were 20 in number. At the end of the period, the figure reaches to 24. Window analysis suggests that all firms in general have stable average efficiency rate and inefficiencies of the firms and standard deviations of their efficiency scores exhibit a similar pattern. Malmquist Index (MI) analysis also suggests that Total Factor Productivity has increased by 0.03% for the entire period.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, 2000-2009 döneminde faaliyette bulunan 31 adet dünya demiryolu şirketinin VZA- Pencere Analizi ile dinamik Teknik Etkinlik ve Tahsis Etkinliği ve Ortalama Etkinlik skorları CCR ve BCC metotlarıyla elde edilmek istenmiştir. CCR modeli ile yapılan analizde ilk yıl için toplam 17 firma etkin iken 2009 yılı için bu sayı 18 firmaya çıkmıştır. BCC modeli ile girdi yönelimli ve değişken getirili analizde dönem başında teknik etkinliğe sahip firma sayısı 20 iken dönem sonunda bu rakam 24’e çıkmaktadır. Pencere Analizi bulguları tüm firmaların dengeli bir ortalama verimlilik oranı ve benzer yapıda standart sapma değerlerine sahip olduklarını göstermektedir. Toplam Faktör Verimliliği için Malmquist Endeksi kullanılarak yıllar boyunca tüm işletmeler için Toplam Faktör Verimliliğinin sadece binde üç düzeyinde arttığı tespit edilmiştiren_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPanel Dataen_US
dc.subjectDEAen_US
dc.subjectTFPen_US
dc.subjectRailwayen_US
dc.subjectPanel Dataen_US
dc.subjectVZAen_US
dc.subjectTFVen_US
dc.subjectDemiryoluen_US
dc.titleDynamic efficiency analysis of world railway firms: A dea-window analysis with malmquist indexen_US
dc.title.alternativeDünya demiryolu firmalarının dinamik etkinlik analizi: Malmquist endeksli bir vza-pencere analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage27en_US
dc.identifier.endpage41en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster