Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-11-04T09:12:34Z
dc.date.available2020-11-04T09:12:34Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationŞenocak, D. (2020). Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında yapay zekâ: Sunduğu fırsatlar ve yarattığı endişeler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 56-78.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25000
dc.description.abstractYapay zekâ (YZ), makinelerin daha önce insan zekâsı ile ilişkilendirilen bilişsel görevleri başarabileceği fikrine dayanmaktadır. Etkileşimli kişiselleştirilmiş e-öğrenme platformlarını geliştirmek ve uygulamak için makine ve derin öğrenme algoritmalarını kullanarak büyük verilerden yararlanan bu teknolojinin yakın gelecekte açık ve uzaktan öğrenmede (AUÖ) yaygın olarak uygulanması beklenmektedir. AUÖ’de YZ’nin kullanımı uzaktan öğrenenler, öğretim üyeleri, personel ve kurumlar için büyük umutlar sunarken, etik konular ve zorluklar açısından beraberinde büyük sorumluluklar da getirmektedir. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı YZ teknolojilerinin AUÖ’deki uygulamalarına ve sunduğu fırsatlara genel bir bakış açısı sunmak ve maliyet, gizlilik, algoritmik önyargı ve öğrenen veri kullanımı dahil YZ ile ilgili olası endişeleri tartışmaktır.en_US
dc.description.abstractArtificial intelligence (AI) is based on the idea that machines can accomplish cognitive tasks which were previously associated with human intelligence. Harnessing big data using machine and deep learning algorithms to develop and implement interactive personalized e-learning platforms, this technology is expected to have widespread application in open and distance learning (ODL) in the near future. The use of AI in ODL offers great promise for distance learners, faculty, staff and institutions, whereas it brings great responsibility in terms of ethical issues and challenges. Therefore, the aim of the study is to present an overview of the practices of artificial intelligence technologies in ODL and discuss the potential AI concerns including cost, privacy, algorithmic bias and learner data use.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAçık ve Uzaktan Öğrenmeen_US
dc.subjectYükseköğretimen_US
dc.subjectYapay Zekâen_US
dc.subjectMakine Öğrenimien_US
dc.subjectDerin Öğrenmeen_US
dc.subjectUyarlanabilir Öğrenmeen_US
dc.subjectOpen and Distance Learningen_US
dc.subjectHigher Educationen_US
dc.subjectArtificial Intelligenceen_US
dc.subjectMachine Learningen_US
dc.subjectDeep Learningen_US
dc.subjectAdaptive Learningen_US
dc.titleAçık ve uzaktan öğrenme ortamlarında yapay zekâ: Sunduğu fırsatlar ve yarattığı endişeleren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokuluen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-5966-1976en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage56en_US
dc.identifier.endpage78en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorŞenocak, Dilek


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster