Uzaktan eğitim bağlamında e-hazır olma kavramının irdelenmesi
Künye
Canpolat, U, Narin Canpolat, Z. (2020). Uzaktan eğitim bağlamında e-hazır olma kavramının irdelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 79-91.Özet
E-hazır olma, bir devletin e-dünyaya katılabilme ve e-dünyaya hazır olabilme düzeyini ifade eder. Uzaktan eğitim bağlamında
irdelendiğinde ise e-hazır olma, hedeflenen eğitim-öğretim faaliyetlerinin uzaktan eğitimle gerçekleştirebilmesi için kurumların
her yönüyle hazır olabilmesidir. Türkiye’de e-hazır olmaya ilişkin öğrenci memnuniyetlerini ve hazırbulunuşluğunu ölçmek
amacıyla ölçekler ve e-hazır olma modelleri geliştirilmiştir. Özellikle COVID-19 salgını nedeni ile dünyanın birçok yerinde,
temel eğitimden yükseköğretime kadar birçok seviyede eğitim-öğretim kurumu yüz yüze eğitime ara vermek durumunda
kalmıştır. Salgının devam etmesiyle birlikte acil uzaktan öğretime geçmişlerdir. Yaşanan bu durum eğitimden sosyal hayata
kadar birçok alanda kurumların e-hazır olma düzeylerini görmelerini sağlamış ve e-hazır olmanın önemini ortaya çıkarmıştır.
Türkiye, COVID-19 salgını sürecinde yüz yüze eğitime ara vererek Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurulu
bünyesinde acil uzaktan öğretim faaliyetlerini yürütmüştür. Araştırmacılar, alandaki bilimsel çalışmalardan hareketle
kurumların e-hazır olma düzeylerini arttırmaya yönelik bazı öneriler getirmektedir. E-readiness refers to the level of a country’s ability to join and be ready for e-world. When analyzed in the context of distance
education, e-readiness is institutions being able to be ready in every aspects in order to realize targeted educational activities. In
Turkey, scales and e-readiness models have been developed to measure student satisfaction and readiness for e-readiness.
Especially because of the epidemic of COVID-19, education and training institutions at various levels, from basic education to
higher education, had to interrupt face-to-face education. As the outbreak continued, they switched to emergency remote
teaching. This situation has enabled institutions to see e-readiness levels in many areas from education to social life and it also
revealed the importance of e-readiness. Face to face education was interrupted due to the epidemic in Turkey. As a solution to
this, emergency remote teaching activities were carried out within the Ministry of Education and Higher Education Institution.
Researchers suggest some suggestions to increase the e-readiness level of institutions based on scientific studies in the field.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
6Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25001Koleksiyonlar
- Cilt: 6 Sayı (3) [8]