dc.contributor.author | Sağdıç, Zekeriya Alperen | |
dc.date.accessioned | 2020-11-04T09:13:11Z | |
dc.date.available | 2020-11-04T09:13:11Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.citation | Sağdıç, Z. A, Sani Bozkurt, S. (2020). Otizm spektrum bozukluğu ve yapay zeka uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 92-111. | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-2360 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/25003 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada yapay zeka teknolojilerinin Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) alanında kullanımının incelenmesine yönelik ilgili
alanyazın incelenerek yapay zeka teknolojilerinin OSB alanındaki yansımaları hakkında bilgi vermek ve ilgili önerilerde
bulunmak amaçlanmıştır. OSB olan bireylerle yapılan yapay zeka uygulamalarını içeren araştırmalar ele alındığında; sıklıkla bu
araştırmaların OSB olan bireyin ihtiyaç duyduğu özel gereksinimi tanılamaya ve eğitim kalitesini arttırmak amaçlı uygulanan
müdahaleye yönelik uygulamalar olduğu görülmektedir. Ayrıca OSB’nin en önemli tanı ölçütlerinden biri olan sosyal etkileşim
ve iletişimdeki yetersizlikleri ile sınırlı, yineleyici ve takıntılı davranış, ilgi ve etkinlik örüntüleri bağlamında oldukça sınırlı
araştırmalar gerçekleştirildiği dikkat çekmektedir. OSB ve yapay zeka ilgili olarak yapılan çalışmaların sonuçları ümit verici
olmakla birlikte bu teknolojinin OSB olan çocuklar için ileride ne tür sonuçlara yol açabileceği üzerinde durulması gereken
konulardan biri olmaktadır. Bunun için alanyazındaki bulguların genişletilmesi ve desteklenmesi amacıyla OSB olan bireylere
çeşitli alanlarda yapay zekanın kullanılmasına yönelik ileri araştırmaların yapılması önerilmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to give information about the reflections of artificial intelligence technologies and to make relevant
suggestions by examining the related literature regarding the use of artificial intelligence technologies in the field of Autism
Spectrum Disorder (ASD). Considering the research articles involving artificial intelligence applications with individuals with
ASD; It is seen that these studies are applications for diagnosing the special needs of individuals with ASD and for the
intervention applied to increase the quality of education. Also, it is remarkable that limited number of research has been carried
out in the context of repetitive and obsessive behavior, interest and effectiveness patterns, and social interaction and
communication deficiencies, which is one of the most important diagnostic criteria of ASD. Although the results of studies on
ASD and artificial intelligence are promising, it is one of the issues that should be further emphasized that what kind of results
this technology may cause for children with ASD in the future. For this purpose, it is suggested that future studies concerning
individuals with ASD should be carried out to expand and support the findings in the literature. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yapay Zeka | en_US |
dc.subject | Makine Öğrenmesi | en_US |
dc.subject | Derin Öğrenme | en_US |
dc.subject | Uzman Sistemler | en_US |
dc.subject | Otizm Spektrum Bozukluğu | en_US |
dc.subject | Artificial Intelligence | en_US |
dc.subject | Machine Learning | en_US |
dc.subject | Deep Learning | en_US |
dc.subject | Expert Systems | en_US |
dc.subject | Autism Spectrum Disorder | en_US |
dc.title | Otizm spektrum bozukluğu ve yapay zeka uygulamaları | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-6648-9636 | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 92 | en_US |
dc.identifier.endpage | 111 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Sani Bozkurt, Sunagül | |