Yapay zekâ teknolojilerinin eğitimde kullanılmasının önemi (Editöre Mektup)
Künye
Yılmazsoy, B. (2020). Yapay zekâ teknolojilerinin eğitimde kullanılmasının önemi (Editöre Mektup). Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 3-6.Özet
Hızlı gelişim sürecinde olan teknolojiler farklı alanları etkisi altına almakta ve kullanıldığı alana büyük faydalar
sağlayabilmektedir. Son yılların en popüler araştırma konuları arasında yer alan yapay zekâ bu teknolojilere örnektir. Yapay
zekâ bilgisayar temelli sistemlerin insan zekâsına özgü olan özellikleri sergileyebilmesidir. Kullandığımız teknolojik aletlerde,
yazılımlarda ve uygulamalarda yapay zekâ tabanlı sistemleri belli bir süreden beri kullanım sağlamaktayız. Yapay zekâ tabanlı
sistemler farklı alanlarda kullanılmakta ve başarı oranını arttırmaktadır. Eğitim alanında da yapay zekâ uygulamalarının sürece
entegre edilmesi, bu alanda çalışmaların yapılması büyük önem arz etmektedir. Yapay zekâ tabanlı sistemler sayesinde öğrenci
ve öğreticilerin verilerinin tutulması, verilerin değerlendirilmesi, önerilerde bulunması, öğrencilere yönelik yeni deneyimlerin
yaşatılması, öğrenciye uygun özel programların oluşturulması sağlanabilecektir. Technologies with rapid development options are effects in different fields and can provide great benefits to the field. Artificial
intelligence, which is among the most popular research topics of recent years, is an example of these technologies. Artificial
intelligence is the ability of computer-based systems to exhibit features that are specific to human intelligence. We have been
using artificial intelligence-based systems for a certain time in the technological tools, software and applications we use.
Artificial intelligence based systems are used in different fields and increase the success rate. Integration of artificial
intelligence applications into the process in the field of education, it is very important to carry out for studies in this field.
Thanks to artificial intelligence-based systems, it will be possible to capture the data of students and teachers, evaluate the data,
make recommendations, provide new experiences for students, and create special programs suitable for the student.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
6Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25013Koleksiyonlar
- Cilt: 6 Sayı (2) [6]