Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBir, Ali Atıf
dc.contributor.authorSüher, Kemal
dc.contributor.authorŞener, Gül
dc.date.accessioned2020-11-04T10:45:38Z
dc.date.available2020-11-04T10:45:38Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.citationBir, A. A, Süher, K, Şener, G. (2015). An assesment of public attitudes toward advertising-in-general in Turkey. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (1), 43-54.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25030
dc.description.abstractDespite widespread literature on attitudes toward advertising in general, there is still need for country specific researches with big samples, especially in regards to developing economies. Current work (n=2004) focuses on the Turkish public attitudes toward advertising and the effect of beliefs and demography as differentiating factors. Turkish people’s perception of advertising falls between negative and neutral. They are more favorable towards advertising as institution than advertising as instrument, which were found to be the strongest predictors of attitudes toward advertising in general. In contrast to American-European mainstream, demographic factors have minor effect on the attitudes toward advertising in general.en_US
dc.description.abstractReklama yönelik tutum araştırmalarının geniş yelpazesine rağmen özellikle gelişmekte olan ekonomilere yönelik, geniş örneklemli, ülke özelinde araştırmalara ihtiyaç olduğu gözlenmektedir. Bu çalışmanın amacı Türkiye’de insanların (n=2004) reklama yönelik tutumun ve reklamla ilişkili inançların tutuma olan etkisinin demografik faktörler üzerinden incelenmesidir. Türkiye’de insanların reklama yönelik algısı nötr ile olumsuz aralığındadır. Kurum olarak reklama yönelik tutumları reklamın uygulamalarına yönelik tutumlarına oranla daha olumludur. Kurum olarak reklama yönelik tutum aynı zamanda reklama yönelik genel tutumun diğer faktörler arasında da en güçlü belirleyicisidir. Avrupa-Amerika odaklı araştırmaların aksine, Türkiye’de reklama yönelik genel tutum bulgularına bakıldığında demografik faktörlerin etkisinin düşük düzeyde olduğu gözlemlenmiştiren_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAdvertising As Institutionen_US
dc.subjectAdvertising As Instrumenten_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectAttitude Toward Advertisingen_US
dc.subjectKurum Olarak Reklamen_US
dc.subjectUygulama Olarak Reklamen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectReklama Yönelik Tutumen_US
dc.titleAn assesment of public attitudes toward advertising-in-general in Turkeyen_US
dc.title.alternativeTürkiye’de reklama yönelik genel tutumun değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage43en_US
dc.identifier.endpage54en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster