Ara
Toplam kayıt 16, listelenen: 1-10
Uçaklarda kullanılan gaz türbinli motorların ekserjoekonomik analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)
Ekserji analizi, ısıl sistemlerin tasarım, modelleme ve performans değerlendirmesinde yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Bu tezde, uçaklarda kullanılan yüksek by-pass oranlı bir turbofan motorunun detaylı ekserjoekonomik ...
Uçak bakım planlamasının en iyilenmesine yönelik bir karar destek tasarımı
(Anadolu Üniversitesi, 2007)
Dünya havacılık sektörü son 5 yılda dünyada %5 büyürken Türk Sivil Havacılık sektörü %30 büyümüştür. Bu hızlı büyüme rekabet ve fırsatları da yanısıra getirmiştir. Sivil havacılık sektöründe etkili bir rekabet etkin bir ...
Turbofan motorlarının elitizmli genetik algoritma yöntemiyle optimizasyonu
(Anadolu Üniversitesi, 2007)
Bu tezde, yüksek bypasslı turbofan motorlarının farklı uçuş koşulları ve tasarım şartlarında özgül yakıt sarfiyatını minimize edecek uçak motor tasarım parametre değerleri elitizmli genetik algoritma yöntemiyle analiz ...
Bir termal bariyer kaplama sisteminin yorulma davranışının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)
Bu tezde, uçaklarda kullanılan gaz türbinli motorların türbin kanatçıklarına uygulanan bir termal bariyer kaplama sisteminin yorulma davranışı incelenmiştir. Bir termal bariyer kaplama sisteminin sabit yüksek sıcaklıkta ...
Uçuş kontrol sistem tasarımında katlı-model yaklaşımı ve genetik algoritma tekniğinin uygulanması
(Anadolu Üniversitesi, 2000)
Otomatik uçuş kontrol sistem tasarımında karşılaşılan en önemli problemlerden birisi, atmosferik ve diğer bazı bozucu etkilerden (pilotun verdiği kumanda vs.) dolayı, uçağın istenen bir uçuş durumunu uzun süre koruyamamasıdır. ...
Hava trafiğindeki çatışmalardan kaçınma için ekonomik manevraların modellenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2006)
Bu tezde yörüngeleri kesişen iki sivil amaçlı, tepkili motorlu, sübsonik, ticari yolcu taşıma uçakları arasındaki hava trafik çatışmalarının minimum zamanda çözümü ele alınmıştır. Çözüm için yatay düzlemde hız ve hız-yön ...
Genetik algoritma tabanlı bulanık kontrolün uçuş kontrol sistem tasarımına uygulanması
(Anadolu Üniversitesi, 2006)
Uçağın uçuş zarfı içinde istenen bir uçuş durumunda uzun bir süre tutulması başlıca uçuş kontrol problemidir. İç ve dış ortam uyarılarından kaynaklanan bozucu etkilerden dolayı, uçağın dinamik durumu kısa bir süre içinde ...
Bir uçağın koordineli dönüşünün model referanslı kontrolü
(Anadolu Üniversitesi, 2003)
Bu tezde bir uçağın boyutsuz kararlılık türevlerinden oluşan katsayılara sahip pay ve payda polinomu biçimindeki transfer fonksiyonlarından oluşan transfer matrisi yapısının modellenmesi ve kontrolü ele alınmıştır. Sistemin ...
Polimerlerin dielektrik özelliklerinin sıcaklık ve frekansla değişimlerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2003)
Bu çalışmada, 50 Hz ile 1 MHz frekans ve -40°C ile 120°C sıcaklık aralığında, polimerlerin dielektrik özellikleri incelenmiştir. Polimer malzeme olarak silikon, polietilen (PE), poli vinilklorür (PVC), etilen vinilasetat ...
Uçaklarda eksenel akışlı kompresörlerin boyutlandırılması ve ön tasarım için bir yazılım
(Anadolu Üniversitesi, 2003)
Yaklaşık 150 yıllık bir geçmişi bulunan eksenel akışlı kompresörler, özellikle 20. yüzyıldaki büyük savaşlar sonucunda havacılıkta ortaya çıkan gelişmelere büyük oranda katkı sağlamıştır. O devirdeki büyük devletlerden ...