Mobil internet kullanımının benimsenmesinde yakınsama faktörüyle teknoloji kabul modeli
Künye
Şıklar, E, Tunalı, D, Gülcan, B. (2015). Mobil internet kullanımının benimsenmesinde yakınsama faktörüyle teknoloji kabul modeli. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (2), 99-110.Özet
Bu çalışmada, bilgi teknolojileri ile ilgili yapılan araştırmalarda önemli bir modelleme yaklaşımı olan Teknoloji Kabul Modeline (TAM) dayalı olarak üniversite öğrencilerinin mobil internet teknolojisini kabulü
açıklanmak istenmektedir. Bu amaçla araştırma modeli oluşturulurken klasik TAM’a yakınsama ve imaj
faktörleri eklenmiştir. TAM’a dayalı çalışmalarda
yakınsama faktörüne rastlanmamış ve bu çalışmada
algılanan kullanışlılığı etkileyen yeni bir faktör olarak
önerilmiştir. Araştırma modeli Anadolu Üniversitesi
ve Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi’nde öğrenim
gören 363 üniversite öğrencisinden elde edilen verilerle test edilmiştir. Çalışma kapsamında toplanan veri
yapısal eşitlik modellemesi tekniği ile analiz edilmiş ve
analizde LISREL 8.72 programı kullanılmıştır. Yapılan
analizler sonucunda imaj ve algılanan kullanım kolaylığının algılanan kullanışlılık ile ilişkili olmadığı; bununla beraber yakınsama, algılanan kullanışlılık, kullanım tutumu ve kullanım niyeti arasındaki ilişkilerin
anlamlı olduğu bir modele ulaşılmıştır. In this study, university students’ adoption of mobile
internet technology is tried to be explained based on
Technology Acceptance Model (TAM), which is an
important modeling approach for information technology research. For this purpose, convergence and image
factors are added to the classical TAM during research
model establishment. Convergence factor is not been
observed in TAM literature and for this purpose it is
proposed as a factor effects perceived usefulness. The
research model is tested with data obtained from 363
university students studying at Anadolu University and
Karamanoğlu Mehmetbey University. Collected data
in the study analyzed by structural equation modeling
technique and LISREL 8.72 software program is used.
As a result of the analysis, a model is reached that there
is no relationship among image and perceived ease of
use with perceived usefulness; and there are significant
relationships among convergence, perceived usefulness,
attitude toward using, and intention to use.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
15Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25099Koleksiyonlar
- Cilt.15 Sayı.2 [12]