Dil "tur" Cilt.16 Sayı.1 için listeleme
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
-
Gelir dağılımı-tasarruf ilişkisi: Türkiye’de hanehalkı gelir türünün tasarruflar üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Hanehalkı ülke ekonomilerinde özel harcama, yatırım ve tasarruf kalemleri gibi birçok konuda belirleyici bir role sahiptir. Hanehalkının elde ettiği gelirin türü ve gelirini kullanım şekli ise ulusal tasarruflar ve ulusal ... -
İmalat sanayi firmalarının nakit tutma dinamikleri
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Nakit yönetimi, firmanın finans yöneticileri ve yatırımcıları açısından önemli sonuçlar doğurmaktadır. Bu çalışmada, 2005-2012 verileri kullanılarak Türkiye’de Borsa İstanbul’a kayıtlı İmalat Sanayi firmalarında nakit ... -
İnovasyon-temelli ekonomi: Seçilmiş ülkeler üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2016)İnovasyon, gelişmiş ülkelerin yanı sıra gelişmekte olan ülkelerin de daha yüksek kalkınma aşamalarına ulaşmalarını ve ekonomik ve sosyal dönüşümleri gerçekleştirmelerini sağlayan faktörlerden birisi olmuştur ve olmaya ... -
İş yerinde yalnızlık ve işten ayrılma niyetine etkisi: Akademisyenler üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Yalnızlık, hayatın her alanında olduğu gibi iş yerinde de görülebilmekte ve bireyi olumsuz etkilemektedir. Bireyi olumsuz etkilemesine ve yaygın görülmesine karşın iş yerinde yalnızlığın işten ayrılma niyetine olan ... -
Tedarikçi seçiminde çok kriterli karar verme yöntemlerinin kullanılması
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Doğru tedarikçinin seçilmesi, işletmelerin rekabet yeteneğinin artırılmasında ve maliyetlerin azaltılmasında, önemli bir etkiye sahiptir. En uygun tedarikçiyi seçme, bir birlerini etkileyen faktörlerin yer aldığı ... -
Websiteleri firmalara ne kazandırabilir? Websitesi kalitesi, tüketici-odaklı marka değeri ve satınalma eğilimi arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 2016)İletişim kanalları, marka değerine katkı sağlayan önemli araçlardır. İçinde bulunduğumuz milenyumun önemli pazarlama iletişimi kanallarından olan websiteleri aracılığıyla, firmalar, tüketicilerle sürekli iletişimde olarak ...