Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOrhan, Ufuk
dc.contributor.authorKomşu, Ufuk Cem
dc.date.accessioned2020-12-10T08:20:26Z
dc.date.available2020-12-10T08:20:26Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationOrhan, u, Komşu, U. C. (2016). Akademisyenlerde özyeterlik algılarının ve tükenmişlik düzeylerinin, öğrenmeye yönelik tutuma ve iş tatminine etkisi.. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (3), 1-18.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25194
dc.description.abstractBu çalışmada, mesleki koşullar nedeniyle yaşam boyu süren öğrenme ve öğretme stresleri altında hizmet vermekte olan akademisyenlerin özyeterlik algıları, öğrenmeye yönelik tutumları, iş tatminleri ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın amacı, akademisyenlerin özyeterlik algılarının ve tükenmişlik düzeylerinin, öğrenmeye yönelik tutumlarına ve iş tatminlerine etkisini ortaya koymaktır. Çalışmada elde edilen veriler, üç kamu üniversitesinde çalışan akademisyenlerden oluşan yüz yedi kişilik bir örneklem kitlesine anket uygulanarak toplanmıştır. Anketler, temel demografik sorular ile toplam kırk maddelik dört ölçeği (özyeterlik, öğrenmeye yönelik tutum, tükenmişlik ve iş tatmini) içermektedir. Verilerin analizinde, betimleyici istatistiksel araçlar ile t-testi, tek yönlü Anova ve Scheffe testleri ve Pearson korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, akademisyenlerin özyeterlik algılarının, öğrenmeye yönelik tutumlarına ve iş tatminlerine anlamlı ve olumlu etkisi varken, tükenmişlik düzeylerinin öğrenmeye yönelik tutumlarına ve iş tatminlerine anlamlı ve olumsuz etkisi olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this study, the relations between the perception of self-efficiacy, attitude toward learning, job satisfaction and burn-out of the academicians who are to work under the lifelong lasting stress of learning and teaching due to proffessional conditions, were analyzed. The purpose of the research is to determine the affects of perception of self-efficiacy and burn-out to both attitude toward learning and job satisfaction of the academic staff. The data had been collected through the questionnaires which were applied to a sample of 107 participants who are academicians working for state universities. The questionnaires were composed of both demographical questions and four scales which consist of 40 items (self-efficacy, attitude toward learning, job satisfaction and burn-out). In analyzing the data, descriptive statistical techniques, t-test, one-way Anova and Scheffe tests and Pearson coefficient was used. The results showed that the perception of self-efficiacy of academicians affects their attitude toward learning and job satisfaction positively and significantly whereas the perception of burn-out affects them negatively.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzyeterliken_US
dc.subjectTükenmişliken_US
dc.subjectÖğrenmeye İlişkin Tutumen_US
dc.subjectİş Tatminien_US
dc.subjectAkademisyenleren_US
dc.subjectSelf-Efficiacyen_US
dc.subjectBurn-outen_US
dc.subjectAttitude Toward Learningen_US
dc.subjectJob Satisfactionen_US
dc.subjectAcademiciansen_US
dc.titleAkademisyenlerde özyeterlik algılarının ve tükenmişlik düzeylerinin, öğrenmeye yönelik tutuma ve iş tatminine etkisien_US
dc.title.alternativeEffects of perceptions of self- efficacy and burn-out on attitude toward learning and job satisfaction of academiciansen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage18en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster