Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEngizek, Nil
dc.contributor.authorYaşin, Bahar
dc.date.accessioned2020-12-10T08:21:16Z
dc.date.available2020-12-10T08:21:16Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationEngizek, N, Yaşin, B. (2016). Tüketicilerin kurumsal sosyal sorumluluk algılamalarının marka değeri üzerine etkisi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (2), 69-88.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25197
dc.description.abstractTüketicilerin kurumsal sosyal sorumluluk algılarının marka değerinin boyutları ve marka değerinin boyutlarının da genel marka değeri üzerindeki etkisinin araştırıldığı bu çalışmada, süt ve süt ürünleri tüketen ve bu ürünleri kendisi satın alan 18 yaş üzeri 341 tüketici ile yüz yüze anket yapılmıştır. Araştırmanın verilerine, söz konusu hipotezleri test etmek için, doğrulayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik modeli uygulanmıştır. Elde edilen bulgular, hayırsever yönlü sosyal sorumluluk algısının algılanan kalite üzerinde, düşük olmakla birlikte, anlamlı bir etkisinin olduğunu, ancak marka bağlılığı üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığını göstermiştir. Buna karşın ekonomik/etik sorumluluk algısının hem marka bağlılığını hem de algılanan kaliteyi olumlu yönde etkilediği görülmüştür. Ayrıca, marka bağlılığının ve algılanan kalitenin genel marka değeri üzerindeki etkilerinin istatistikî bakımdan anlamlı olduğu ancak marka bağlılığının genel marka değerine katkısının daha yüksek olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe goals of this study are to understand both the effect of corporate social responsibility perceptions on the dimensions of brand equity and the effect of the brand equity dimensions on overall brand equity. Research data was obtained via face to face survey method from 341 consumers who were above 18 years old and bought dairy products by their selves. Confirmatory factor analyses and structural equation modeling were employed to investigate the hypothesized relationships and results showed that among the elements of corporate social responsibility, philanthropic responsibility affects only perceived quality positively while economic / ethic responsibility significantly affects both the brand loyalty and the perceived quality in a positive way. In addition, the effects of brand loyalty and the perceived quality on overall brand equity were also found to be significant but it was observed that the contribution of brand loyalty to overall brand equity is higher than perceived quality.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKurumsal Sosyal Sorumluluken_US
dc.subjectTüketici Temelli Marka Değerien_US
dc.subjectSüt ve Süt Ürünlerien_US
dc.subjectYapısal Eşitlik Modelien_US
dc.subject:Corporate Social Responsibilityen_US
dc.subjectCustomerbased Brand Equityen_US
dc.subjectDairy Productsen_US
dc.subjectStructural Equation Modelingen_US
dc.titleTüketicilerin kurumsal sosyal sorumluluk algılamalarının marka değeri üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effects of consumers’ perceived corporate social responsibility on perceived brand equityen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage69en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster