Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİnan, Hilal
dc.contributor.authorNakıboğlu, Burak
dc.contributor.authorDoğan Südaş, Hatice
dc.date.accessioned2020-12-16T08:30:38Z
dc.date.available2020-12-16T08:30:38Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationİnan, İ, Nakıboğlu, B, Doğan Südaş, H. (2016). İnternet bankacılığına ilişkin tüketici tutumlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Bir pilot uygulama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (3), 165-182.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25215
dc.description.abstractTeknolojik gelişmeler işletmelere mevcut hizmetlerini self-servis araçlar vasıtasıyla sunma olanağı sağlamıştır. Self-servis bir araç olarak internet bankacılığı işlem maliyetlerinin azalmasına yardımcı olmaktadır. Bu çalışmada internet bankacılığı kullanıcılarının internet bankacılığına ilişkin tutumlarını etkileyen faktörleri ve internet bankacılığı kullanma niyetlerini etkileyen faktörleri belirlemek amaçlanmaktadır. Çalışma kapsamında teknoloji kabul modeli (TKM) temel alınarak bir internet bankacılığı kabul modeli geliştirilmiş ve test edilmiştir. Kolayda ve yargısal örnekleme ile seçilen 201 kişi ile araştırma gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar göre internet bankacılığının algılanan faydası bu hizmete yönelik tutumu, tutum ise gelecekte hizmeti kullanma niyetini olumlu yönde etkilemektedir. Ayrıca etkileşim ihtiyacı arttıkça internet bankacılığına yönelik olumlu tutumun azaldığı görülmüştür. Elde edilen bulgular bankalara internet bankacılığı kullanımının yaygınlaştırılması konusunda yol gösterici olabilecektir.en_US
dc.description.abstractTechnological advances allow businesses to deliver existing services through self-service tools. Internet banking as a self-service tool helps to reduce transaction costs. In this study, it is aimed to determine the factors affecting attitudes towards internet banking and intentions to future use on internet banking users. An internet banking adoption model, which was adopted from technology acceptance model (TAM), is developed and tested. Due to time and cost constraints, data (n=201) is obtained by convenience and judgemental sampling. According to primary results, the perceived usefulness of internet banking services positively related with the attitude toward this services and this positive attitude is strongly and positively related with the intention of using internet banking in the future. However, strong need of personal interaction is negatively related with the attitudes toward internet banking services.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSelf-Servis Teknolojileren_US
dc.subjectİnternet Bankacılığıen_US
dc.subjectTutumlaren_US
dc.subjectTeknoloji Kabul Modelien_US
dc.subjectSelf-Service Technologiesen_US
dc.subjectInternet Bankingen_US
dc.subjectAttitudesen_US
dc.subjectTechnology Acceptance Modelen_US
dc.titleİnternet bankacılığına ilişkin tüketici tutumlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Bir pilot uygulamaen_US
dc.title.alternativeDetermination of factors affecting consumer attitudes on internet banking: A pilot applicationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage165en_US
dc.identifier.endpage182en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster