Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇabuk, Serap
dc.contributor.authorKöksal Araç, Selin
dc.date.accessioned2020-12-16T08:32:46Z
dc.date.available2020-12-16T08:32:46Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationÇabuk, S, Köksal Araç, S. (2016). Materyalizmin moda giyim ilgilenimine etkisi üzerine bir araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (3), 109-128.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25219
dc.description.abstractSon yıllarda moda giyime yönelik televizyon programlarının, sosyal medya paylaşımlarının ve moda ikonlarının artması üzerine bu tür konulara olan eğilimin materyalistik değerler ile ilişkisi tartışılmaya başlamıştır. Bu çalışmada materyalizmin moda giyim ürün ilgilenimine, moda giyim ürün ilgileniminin ise moda giyim satın alma ilgilenimine etkisini incelemek amaçlanmıştır. Ayrıca materyalizmin moda giyim ürün ilgilenimine etkisinde yaşın ve cinsiyet kimliğinin düzenleyici rolünü test etmek ve cinsiyete göre moda giyim ürün ilgileniminin farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek de amaçlanmaktadır. Adana İli’nin en büyük alışveriş merkezinde tüketicilere anket uygulanmış ve 438 adet geçerli anket sağlanmıştır. Elde edilen veriler üzerinde faktör analizi, basit doğrusal regresyon, çoklu regresyon, hiyerarşik regresyon ve t-tesi analizleri yapılmıştır. Araştırma bulguları, materyalizmin moda giyim ürün ilgilenimini; moda giyim ürün ilgileniminin ise moda giyim satın alma ilgilenimini pozitif yönde etkilediğini göstermektedir. Moda giyim ürün ilgilenimi cinsiyete göre farklılık gösterirken; “sahip olma ve lüks düşkünlüğü” boyutunun moda giyim ilgilenimine etkisi yaşa ve bireyin feminenlik seviyesine bağlı olarak farklılaşmaktadır.en_US
dc.description.abstractRecent years, the relationship between the materialistic values and fashion clothing involvement has been started to discuss through increasing numbers of television programmes, social media shares and icons concerning fashion. In this study, it has been aimed to examine the effect of materialism on the fashion clothing product involvement and the effect of fashion clothing product involvement on the fashion clothing purchase involvement. Furthermore, it has been aimed to test the moderating effect of age and gender identity on the effect of materialism on the fashion clothing product involvement and specify whether there is a difference between gender groups for fashion clothing product involvement. The surveys were applied to consumers in one of the organized shopping malls in Adana and 438 valid questionnaire were obtained. The factor analysis, simple linear regression, multiple linear regression, hierarchical regression analysis and t-test were conducted for the obtained data. The findings of the study shows that materialism effects fashion clothing product involvement and fashion clothing product involvement effects fashion clothing purchase involvement positively. As, the fashion clothing product involvement differs depending on gender; the effect of possession and luxury ambition on fashion clothing product involvement differs depending on age and femininity level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMateryalizmen_US
dc.subjectModa Giyim İlgilenimien_US
dc.subjectÜrün İlgilenimien_US
dc.subjectSatın Alma İlgilenimien_US
dc.subjectCinsiyet Kimliğien_US
dc.subjectMaterialismen_US
dc.subjectFashion Clothing Involvementen_US
dc.subjectProduct Involvementen_US
dc.subjectPurchase Involvementen_US
dc.subjectGender Identityen_US
dc.titleMateryalizmin moda giyim ilgilenimine etkisi üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research on the effect of materialism on the fashion clothing involvementen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage109en_US
dc.identifier.endpage128en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster