Ara
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
Ekonomik kalkınmada pazarlama
(Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1976)
Kalkınma açıcından dünya Ülkelerinin gelişmiş, gelişmemiş veya gelişmekte olanlar çekimde iki gruba ayrılması izlenen genel bir yöntemdir. Gelişmiş ülkelerin belirgin özelliği sanayileşmiş olmalarıdır. Bu ülkelerde genel ...
Türkiye'de sanayileşme süreci ve stratejisi
(Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1977)
İkinci Dünya Savaşı sonrası özellikle uluslararası düzeyde önem kazanan “Az Gelişmiş Ülkelerin Kalkınma Sorunu" aradan yaklaşık otuz yıl geçmesine rağmen güncelliğini korumaktadır. Geçen süre içinde sorunun nedenleri, ...
Gelişen Türkiye'de ihracatın yapısal analizi ve ihracata yönelik dış ticaret politikası
(Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1979)
Türkiye gibi gelişmekte olan ülke ekonomilerinde ihracatın uzun ve kısa dönemle olmak üzere iki önemli fonksiyonu vardır. Kısa dönemde ihracat, gelişmekte olan ülkelerin ekonomik kalkınma ile birlikte hızla artan sermaye ...
Türk tarım toplumunun sosyal politika açısından merkez köyler projesinin uygulama olanakları
(Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1974)
Tarım, insanoğlunun en eski ve vazgeçilmez uğraşılarından biridir. Kalkınma politikalarında, en az bir buçuk yüzyıldan beri-, sanayi sektörünün ağırlığının kabul edilmesine rağmen, insanlığın % 80 ni günümüzde halen tarım ...
Anonim şirketlere yapılacak yatırımlarda hisse senetlerini değerleme yöntemleri
(Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1975)
Bugün tüketeceğinden daha çok paraya sahip olan herkes beklenir bir yatırımcıdır. Bu kişi ister fazla fonlarını belirli bir faiz karşılığında bankada tutsun, isterse büyümekte olan bir şehrin yakınlarında parsellenmiş ...