Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGülertekin Genç, Seray
dc.contributor.authorGümüş, Murat
dc.date.accessioned2021-02-08T11:23:55Z
dc.date.available2021-02-08T11:23:55Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationGülertekin Genç, S, Gümüş, M. (2018). Turizm işletmelerinde liderlik tarzıyla işten ayrılma niyeti ilişkisinde duygu ikliminin aracılık etkisi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (1), 209-228.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25448
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, turizm işletmelerindeki duygu iklimi ve liderlik tarzının işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu etkiyi belirlemek amacıyla Alanya’daki konaklama işletmelerinde, yiyecek içecek işletmelerinde ve seyahat acentalarında yöneticilerin ve işgörenlerin katıldığı bir alan araştırması yapılmıştır. Turizm işletmelerinde duygu iklimi, liderlik tarzları ve işten ayrılma niyet düzeylerini ölçmek için daha önce geliştirilen ölçekler kullanılmıştır. Örnekleme yöntemi olarak kolayda örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Yöneticilerden ve çalışanlardan ulaşılabilen 503’ü araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Veriler anket tekniği ile yüz yüze ya da internet ortamından toplanmıştır. Veriler, yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre; turizm işletmelerindeki liderlik tarzının işten ayrılma niyetini etkilemesinde duygu ikliminin aracılık etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to identify the impact of the leadership style and the emotional climate upon withdrawal intention of employees in tourism establishments. A field research was conducted in which the participants consist of employees and managers working in the hotel sector, food&beverage establishments and travel agencies in Alanya in order to determine this impact. The items in the scale were taken from the previous developed scales to measure the level of emotional climate, leadership styles and employee withdrawal intention in tourism establisments. The sample of the study comprised of 503 employees and managers based on the convenience sampling method. Data were collected by means of interviews, conducted either faceto-face or online via internet. Data were analyzed by structural equation modeling. According to the results obtained, in the influence of leadership style upon employee withdrawal intention in tourism establishments, emotional climate has been found as the intermediation effect. Various suggestions were presented in the light of the results obtained from the study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDuygu İklimien_US
dc.subjectLiderlik Tarzıen_US
dc.subjectİşten Ayrılma Niyetien_US
dc.subjectTurizm İşletmelerien_US
dc.subjectEmotional Climateen_US
dc.subjectLeadership Stylesen_US
dc.subjectEmployee Withdrawal Intentionen_US
dc.subjectTourism Establismentsen_US
dc.titleTurizm işletmelerinde liderlik tarzıyla işten ayrılma niyeti ilişkisinde duygu ikliminin aracılık etkisien_US
dc.title.alternativeThe mediation effect of emotional climate in the relationship of the leadership and employee withdrawal intention in the tourism establishmentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage209en_US
dc.identifier.endpage228en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster