Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Emre
dc.contributor.authorSam, Rıza
dc.date.accessioned2021-02-18T07:36:50Z
dc.date.available2021-02-18T07:36:50Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationAydın, E, Sam, R. (2018). Adorno’nun caz müziği kuramına güncel bir bakış: New York Jazz Masters workshop uygulaması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (2), 161-172.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25492
dc.description.abstractCaz müziği 1940’lı yılların başında ortaya çıkan “bebop” akımı ile yeni bir dil geliştirmiştir. Adorno’nun caz müziği kuramı, bebop dili üzerine kurulan günümüz caz müziğini açıklayamayacak şekilde güncelliğini yitirmiştir. Bu çalışma Adorno’nun popüler müzik ve ciddi müzik kategorilerinin günümüz caz müziğine uygunluğunu sorgulayarak, kategorilerin yeterli bir kuramsal çerçeve sağlamaması durumda yapılacak açılımları araştırmaktadır. Bu amaçla, Frankfurt Okulu’nun sanat anlayışı ve Adorno’nun müziğe yaklaşımı incelenerek mevcut kuramsal çerçeve ile ilgili bilgi verilmiştir. Caz müziğine dair güncel durumu ortaya çıkarmak adına uluslararası bir caz çalıştayı olan New York Jazz Masters etkinliğinde katılımcı gözlemler ve yapılandırılmamış yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, güncel caz müziğinin klasik müzik ile aynı kategoride ele alındığı, derinlemesine kurgulanmışlık derecelerine göre oluşturulan kategorilerin ise bir hiyerarşi oluşturmak üzere yetersiz görüldüğü bulgulanmıştır.en_US
dc.description.abstractJazz music has developed a new language called “bebop” in early 1940’s. Adorno’s theory of jazz music has lost it’s recency to explain current jazz music which is based on bebop language. This study is researching proportion of popular music and serious music categories to explain current jazz music. If these categories are inadequate as a theoretical framework, this study would suggest expansions in certain respects. For this purpose, art theory of Frankfurt School and music theory of Adorno is explained. Afterwards, in order to reveal current view of jazz music, participant observations and non-structured face to face interviews are conducted in an international jazz workshop called New York Jazz Masters. It has been found that current jazz music is categorised together with classical music but scale of complexity is not the only measure that is adequate to categorise music.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAdornoen_US
dc.subjectCazen_US
dc.subjectPopüler Müziken_US
dc.subjectFrankfurt Okuluen_US
dc.subjectAdornoen_US
dc.subjectJazzen_US
dc.subjectPopular Musicen_US
dc.subjectFrankfurt Schoolen_US
dc.titleAdorno’nun caz müziği kuramına güncel bir bakış: New York Jazz Masters workshop uygulamasıen_US
dc.title.alternativeA current view of adorno’s jazz music theory: An applied research at New York Jazz Masters workshopen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage161en_US
dc.identifier.endpage172en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster