dc.contributor.advisor | Serter, S. Serhat | |
dc.contributor.author | Çapan, Begüm | |
dc.date.accessioned | 2011-10-19T14:16:59Z | |
dc.date.available | 2011-10-19T14:16:59Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/2553 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 189858 | en_US |
dc.description.abstract | Türk sinema tarihinde, kısa sürede az sayıda eser vermiş olmasına karşın, önemli bir yer edinmiş olan Nuri Bilge Ceylan, kendi sinema dilini oluşturmuş, auteur olarak adlandırılabilinecek bir yönetmendir. Aldığı sayısız ödülle bu başarısını somutlaştırmış olan yönetmenin sinemasını anlamak için, filmlerinde sıklıkla yer verdiği yabancılaşma temasının incelenmesinin önem taşıdığı söylenebilir. Bu amaç doğrultusunda başlanılan çalışmada yabancılaşma kuramının tarihsel gelişimine yer verilmiş, Türkiye’nin toplumsal özellikleri ve Türk sinemasına değinilmiştir. Nuri Bilge Ceylan’ın filmlerinde yabancılaşma öğelerini tespit edebilmek için yönetmenin sinema filmlerinden Kasaba (1997), Mayıs Sıkıntısı (1999), Uzak (2002) ve İklimler (2006), analiz edilmiş; senaryo ve yönetmenin sinema dilinin bu temayı ne şekilde ortaya koyduğu saptanmaya çalışılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ceylan, Nuri Bilge, 1959- | en_US |
dc.subject | Sinema -- Türkiye -- Eleştiri ve yorum | en_US |
dc.subject | Sinema yapımcı ve yönetmenleri -- Türkiye | en_US |
dc.title | Nuri Bilge Ceylan sinemasında yabancılaşma teması üzerine bir inceleme | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | VIII, 93 y. + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |