dc.contributor.author | Özek, Serap Bedel | |
dc.date.accessioned | 2021-03-22T11:54:37Z | |
dc.date.available | 2021-03-22T11:54:37Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.citation | Özek S. B.,Ağatekin M. (2020). Kuru dolgu (dry-core) cam tozu yöntemi ile üretilen geleneksel Afrika cam boncukları. Art-e Sanat Dergisi, 13(25), 443 - 462. | en_US |
dc.identifier.issn | 1308-2698 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/25629 | |
dc.description.abstract | Afrika’da yapılmış̧ olan çeşitli şekillerdeki boncuklar, düzenleme biçimleri, renklendirme seçenekleri ve bir araya getirme yöntemleri sayesinde, yazılı dilin yokluğunda kişilerin karmaşık bilgileri bu yolla ifade etmelerini sağlamıştır. Sembolik cam boncukların özenli biçimde seçilmesiyle; yaş, medeni durum ve ekonomik varlık gibi bilgiler dile getirilmiştir. Piyasa sisteminde, standart değerin birimleri ve takas aracı olarak da hizmet etmişlerdir. Dolayısıyla bu özellikleri sayesinde Afrika'daki boncukların, farklı kabilelerin ve toplulukların kültürel miraslarının sergilenmesinde de önemli rol oynadığı görülmektedir. Bu makalede, Afrika Cam Boncuklarının tarihsel sürecine kısaca değinilmiş olup; Afrika’da boncuk üretiminde kullanılan “kuru dolgu (Dry-Core) camtozu yöntemi”, bu yöntem ile oluşturulan cam boncukların yapım süreci ve kullanılan araç ve gereçler hakkında bilgiler verilerek örneklerle görselleştirilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | These beads have served as a visual transmission that communicates in a wide range of ideas and beliefs, and often as a cultural communication tool. In this context, it can be said that glass beads are objects that symbolize power, provide ease of decoration and trade, and therefore have important roles among cultures for centuries.In this article, the history of glass beads used in African culture, Dry-Core glass powder method used in the production of beads in Africa, the process of making the glass beads created with this method and the tools and materials used are given information about the cultural value. past and present effects of these glass beads. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Afrika | en_US |
dc.subject | Cam Boncuk | en_US |
dc.subject | Afrika Boncuk Kültürü | en_US |
dc.subject | Afrika Cam Boncuğu | en_US |
dc.title | Kuru dolgu (dry-core) cam tozu yöntemi ile üretilen geleneksel Afrika cam boncukları | en_US |
dc.title.alternative | Traditional african glass beads produced by dry-core glass powder method | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Art-e Sanat Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Cam Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-9002-8378 | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 25 | en_US |
dc.identifier.startpage | 443 | en_US |
dc.identifier.endpage | 462 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Ağatekin, Mustafa | |