Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi Türkiye Programları büro hizmetleri kalitesinin SERVQUAL analiziyle ölçümü
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2018Yazar
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
0000-0003-1082-4073
Sönmez, Harun
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Sönmez, H. (2018). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi Türkiye Programları büro hizmetleri kalitesinin SERVQUAL analiziyle ölçümü. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (3), 159-168.Özet
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi Türkiye Programları öğrencilerinin 2016-2017 öğretim yılındaki
büro hizmetlerinden beklenti ve hizmet kalitesi algılarını değerlendirmek ve bu beklentiler ile algılar arasındaki
farkı tanımlamak çalışmanın amacını oluşturmaktadır.
Öğrencilerin büro hizmetlerinden beklenti ve algılarını
belirlemek amacıyla SERVQUAL ölçeği kullanılmıştır. Eşlenmiş Student-t testi sonuçlarına göre algılanan
hizmet kalitesine ilişkin maddelerin skorları ortalaması
ile beklenen hizmet kalitesine ilişkin maddelerin skorları ortalaması arasındaki farka ait Student-t değerine
ilişkin p değerleri %5 anlam düzeyinden küçük olduğu
ve istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. Genel SERVQUAL sonuçları değerlendirildiğinde; hem ağırlıklandırılmamış hem de ağırlıklandırılmış SERVQUAL skorunun pozitif değerler aldığı
görülmüştür. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi
Türkiye Programlarında öğrenim gören aktif öğrencilerin 2016-2017 öğretim yılındaki büro hizmetlerinden
beklenti ve hizmet kalitesi algıları değerlendirildiğinde,
öğrencilerin aldıkları hizmetlerden genel olarak memnun oldukları söylenebilir. The aim of this study is to assess and define Anadolu
University Open Education System of Turkey Programs students’ bureau expectations and perceptions of
service quality in the 2016-2017 academic year. The
SERVQUAL scale is used to determine the expectations
and perceptions of the students from the office services. Paired Student-t test show that the p-values for the
Student-t value of the difference between the average
of the scores related to the service quality perceived
and the average of the scores with the expected service quality are statistically significant. When general
SERVQUAL results are evaluated both the unweighted
and the weighted SERVQUAL scores are found to be
positive. It can be said that students are generally satisfied with the services they receive when evaluating the
expectations and service quality perceptions from office
services in the 2016-2017 academic year.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
18Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25639Koleksiyonlar
- Cilt.18 Sayı.3 [14]