Gregorc Öğrenme Stili sınıflaması ve öğrenme-öğretme durumlarının Gregorc Öğrenme Stillerine göre düzenlenmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2018Yazar
Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
Alan, Bülent
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Alan, B. (2018). Gregorc öğrenme stili sınıflaması ve öğrenme-öğretme durumlarının Gregorc öğrenme stillerine göre düzenlenmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (3), 1-12.Özet
Eğitimciler ve araştırmacılar uzun yıllardır öğrencilerin nasıl daha iyi öğrenebileceğini araştırmaktadır.
Araştırmaların, bireylerin farklı yollardan öğrendiklerini ortaya koymasıyla birlikte kişilik tipleri ve öğrenme stilleri kavramları öne çıkmıştır. Öğrenme stili,
bireylerin yeni ve zor bir bilgi ya da problem karşısında onu algılama ve düzenlemede izledikleri nispeten
kalıcı davranış örüntüleridir. Öğrenme stili, bir yapı
olarak pek çok araştırmacı tarafından farklı boyutlarına odaklanarak incelenmiştir. Anthony F. Gregorc
da öğrenme stilinin bilişsel boyutunu araştırmış ve
Gregorc Öğrenme Stili Envanterini geliştirmiştir. Gergorc modelinde bilişin algılama ve düzenleme boyutu
olarak iki kutuplu bir olgu olduğunu ve bireylerin öğrenme stillerinin algılama ve düzenleme yeteneklerine
göre farklılaştığını belirtmektedir. Bireyler, bilgiyi algılama yeteneklerine göre somuttan soyuta; düzenleme
yeteneklerine göre ise ardışıktan dağınığa uzanan bir
doğrultuda farklılaşmaktadır. Buna göre, öğrenenler,
somut-ardışık ve somut-dağınık ile soyut-ardışık ve
soyut-dağınık olmak üzere dört grupta toplanmaktadır. Bu çalışmada, Gregorc Öğrenme Stili Envanterinin
özellikleri, nasıl hesaplandığı, dört farklı öğrenme stiline sahip bireylerin genel özellikleri, Gregorc modeline
göre yapılan bazı çalışma örnekleri, bunların bulguları
ile bu stillere sahip öğrenenlerin en iyi nasıl öğrenebilecekleri ve bir uygulama örneği gösterilmiştir. Educators and researchers have long been studying
how learners can learn in better ways. After multiple
studies have shown that individuals learn in different
ways, personality types and learning style constructs
have become prominent. Learning style is the relatively permanent behavioral patterns of learners in perceiving and ordering the new type of information or
problem they encounter. The learning style construct
has been studied by many researchers focusing on the
different aspects of it. Anthony F. Gregorc is one of the
researchers focusing on the cognitive dimension of the
construct and developed the Learning Style Delineator.
Gregorc asserts that cognition is a bi-polar phenomenon consisting of perception and ordering dimensions
and individuals differ from each other according to
their perception and ordering abilities. Individuals’ perception abilities differentiate from concrete to abstract
and their ordering abilities vary from sequential to random. As a result, learners’ learning styles fall into four
different categories as concrete-sequential, concreterandom and abstract-sequential, abstract-random. In
this study, the characteristics and calculation of Learning Style Delineator, the common personality traits of
the four different learning styles and findings of studies
conducted by Gregorc model are explained. The final
part of the study discusses how learners who have these
four learning styles can learn best and an exemplary
application is presented.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
18Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25652Koleksiyonlar
- Cilt.18 Sayı.3 [14]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Mobil öğrenme: her zaman, her yerde kesintisiz öğrenme deneyimi
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Bozkurt, Aras (Anadolu Üniversitesi, 2015)Mobil teknolojiler yaşam biçimlerimizi değiştirdiği kadar öğrenme biçimlerimizi de değiştirmektedir. Bu bakış açısıyla tanımlandığında mobil öğrenme her zaman her yerde öğrenmeyi mümkün kılabilmek için mobil teknolojilerin ... -
Öğrenme analitiği: e-öğrenme, büyük veri ve bireyselleştirilmiş öğrenme
Anadolu Üniversitesi; 0000-0002-4520-642X; Bozkurt, Aras (Anadolu Üniversitesi, 2016)Çevrimiçi teknolojiler hayatımızın her alanına sızmış, yaşanan gelişmelerden öğrenme süreçlerine yönelik uygulamalar da etkilenmiştir. Günümüzde çevrimiçi ortamlarda gerçekleşen tüm etkileşimler kendi dijital izine sahiptir ... -
Önceki öğrenmenin tanınması ve Türk yüksek öğretim sistemi için politika önerisi
Özkul, A. Ekrem; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Aydemir, Mesut (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Önceki Öğrenmelerin Tanınması (ÖÖT) nerede, ne zaman ve hangi bağlamda gerçekleştiğine bakılmaksızın edinilmiş bilgi ve becerilerin tanınması sürecidir. Yakın zamana kadar formel kurumlarda edinilen bilginin tanınması ...