Sanal sınıf ortamında etkileşimli öğretim materyalinin başarıya ve tutuma etkisi
Künye
Yaşlıca, E. (2020). Sanal sınıf ortamında etkileşimli öğretim materyalinin başarıya ve tutuma etkisi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (1), 39-56.Özet
Araştırmada etkileşimli öğretim materyalinin başarıya ve tutuma muhtemel etkisini test etmek
amacıyla yarı deneysel modellerden eşitlenmemiş kontrol gruplu model kullanılarak nicel ve nitel
verilerden yararlanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarındaki 39’ar lisans öğrencisine öncelikle
öntestler uygulanmış sonrasında sanal sınıf ortamında dört hafta boyunca dersler yürütülmüş ve
son olarak sontestler uygulanmıştır. Ayrıca, öğrencilerin etkileşimli öğretim materyaline ilişkin
görüşleri odak grup görüşmesi ile toplanmıştır.
Araştırmada elde edilen bulgular İngilizce başarısı açısından deney grubu lehine istatistiksel
olarak anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir. Öte yandan İngilizceye yönelik tutum açısından
istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmektedir.
Bir diğer veri toplama aracı olan odak grup görüşme sonuçları incelendiğinde öğretim
materyalinin etkileşim özelliğinin beğenildiği ve öğrenmeye katkı sağladığını, ancak İngilizceye
yönelik tutumlarında çok fazla değişikliğe sebep olmadığını düşündükleri görülmektedir. Öğretim
materyalinin, mobil cihaz uyumluluğu ve birbirleriyle rekabet edebilecekleri eğlenceli oyunlar
barındırması gerektiğini, etkileşimli öğretim materyalini diğer derslerde de kullanmak
istediklerini de belirtilmişlerdir. Etkileşimli öğretim materyali ile başarı arasında pozitif bir
ilişkinin varlığını ortaya koyan bu çalışma ile sanal sınıf ortamları için etkileşimli öğretim
materyalleri geliştirilmesi önerilmektedir. In order to test the effect of interactive teaching material on success and attitude, quantitative and
qualitative data were collected through non-equalized control group model, which is a quasiexperimental design. After the pre-tests applied to 39 undergraduate students in the experimental
and control groups, post-tests were given after the four-week-lessons conducted in virtual
classroom. In addition, students' opinions on interactive teaching material were collected through
focus group interviews.
The findings demonstrate statistically significant difference for experimental group in terms of
English achievement whereas no statistically significant difference in terms of attitude towards
English.
The findings of the focus group interviews, as the other data collection method, reveal that the
interactivity of the teaching material is appreciated and found contributive, however it does not
have any impact on the participants’ attitudes towards English. It is also stated that the teaching
material should be mobile friendly and offer competitive games; and be used in other courses as
well. This study demonstrating a positive relationship between interactive teaching material and
success suggests the development of interactive teaching material for virtual classroom
environment.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
20Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25829Koleksiyonlar
- Cilt: 20 Sayı. 1 [19]