Türkiye’de radyo yayıncılığının yeni kurumsal kuram bağlamında değerlendirilmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Yazar
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
0000-0002-6042-3422
0000-0003-2926-5136
Kıyık Kıcır, Güzin
Tonus, Hatice Zümrüt
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Kıyık Kıcır,, G, Tonus, H. Z. (2020). Türkiye’de radyo yayıncılığının yeni kurumsal kuram bağlamında değerlendirilmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (1), 191-208.Özet
İlk olarak 1920 yılında Amerika’da yayın hayatına adım atan radyo, Türkiye’de 1927 yılından
itibaren dinleyicilere ulaşmaya başlamıştır. Değişen dünyada gerek teknoloji, gerekse toplumsal
alanda yaşanan dönüşümler radyo yayıncılığı üzerinde etkiler oluşturmaktadır. Tüm bu etkilerin
sonucunda zamana direnip, alternatif kitle iletişim araçlarıyla yarışını sürdüren radyolar
açısından varlık ve gelecek sorgulamaları devam etmektedir. Bu çalışmada Türkiye’deki radyo
yayıncılığı yeni kurumsal kuram bağlamında incelenmiştir. Araştırma için öncelikle alan yazını
taranmış, hazırlanan görüşme soruları, Türkiye’deki radyolardan alınan örneklem grubundaki
yetkili kişilere yöneltilmiştir. Yeni kurumsal kuram kapsamında eş biçimlilik ve kurumsal değişim
boyutları üzerinden sektörü değerlendirmeyi amaçlayan bu çalışmanın, radyonun dünü, bugünü
ve geleceğine dair açıklama sunabileceği düşünülmektedir. Firstly, radio stepped into broadcasting in the United States in 1920, it has begun to reach out to
audiences in Turkey since 1927. In the changing world, both the technology and the
transformations in the social field have effects on radio broadcasting. As a result of all these
influences, the existence and future interrogations in terms of radios, which maintain the race
with alternative mass media, continue. In this study, radio broadcasting in Turkey it was
examined in the context of the new institutional theory. Primarily made literature research,
prepared interview questions were directed to authorized persons, in a sample taken from the
radio group in Turkey. It is thought that this study, which aims to evaluate the sector through the
dimensions of isomorphism and institutional change within the scope of new institutional theory,
may provide an explanation of the past, present and future of radio.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
20Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25836Koleksiyonlar
- Cilt: 20 Sayı. 1 [19]