Kurumsal iletişimde diyalojik sosyal medya kullanımı: Vakıf ve devlet üniversiteleri açısından karşılaştırmalı bir değerlendirme
Künye
Yılmaz, N, Aktaş, H. (2020). Kurumsal iletişimde diyalojik sosyal medya kullanımı: Vakıf ve devlet üniversiteleri açısından karşılaştırmalı bir değerlendirme. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (1), 299-318.Özet
Kurumsal kimliğin, imajın ve itibarın oluşturulmasına, sürdürülmesine ve korunmasına katkıda
bulunan bir alan olarak kurumsal iletişim, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişim ve
dönüşümden etkilenmiştir. Dolayısıyla bilgi ve iletişim teknolojilerine dayalı dijital medya
ortamları, halkla ilişkiler uygulayıcılarının kurumsal iletişim faaliyetlerinin uygulanması
noktasında yönelebileceği araçlar arasında yerini almıştır. Bununla birlikte kurumların,
paydaşları ile diyalog şeklinde gerçekleşen konuşmaları çevrimiçi ortamlara aktarılmış ve
paydaşları ile olan iletişimleri de diyalojik bir bağlamda şekillenmeye başlamıştır. Bu kapsamda,
çalışmada URAP 2017-2018 Türkiye genel sıralamasında ilk 10’da yer alan hem devlet hem vakıf
üniversitelerinin Twitter hesaplarını diyalojik iletişim ilkeleri açısından nasıl kullandıklarını
ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada bahsi geçen üniversitelerin 3 aylık (Temmuz,
Ağustos, Eylül 2018) zaman diliminde Twitter hesaplarında paylaştığı 1747 tweet içerik analizi
tekniği ile incelenmiş olup elde edilen veriler SPSS 23.0 paket programıyla analiz edilmiştir.
Analiz sonucunda en fazla içerik paylaşımının devlet üniversitelerine ait olduğu belirlenmiştir.
Örneklem dahilindeki üniversitelerin diyalojik iletişim bağlamında Twitter hesaplarını etkin
kullanmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Corporate communication as a field that contributes to the creation, maintenance and protection
of corporate identity, image and reputation has been influenced by the development and
transformation in information and communication technologies. Thus, digital media
environments based on information and communication technologies are among the tools that
public relations practitioners can turn towards in the implementation of corporate
communication activities. In addition, the conversations of the institutions, which took place in
the form of a dialogue with their stakeholders, were transferred to online environments and their
communication with their stakeholders began to take shape in a dialogical direction. In this
context, main axis of the study’s both public and foundation universities ranked in the top 10 of
the URAP 2017-2018 Turkey overall ranking is aimed to reveal how they use their Twitter
accounts in terms of dialogic communication principles. 1747 tweets shared on Twitter accounts
by the universities mentioned in the research over the 3-month period (July, August, September,
2018) were examined with the content analysis technique and the data obtained were analyzed
with the SPSS 23.0 package program. As a result of the analysis, it was determined that the most
content sharing belonged to public universities. It was concluded that the universities in the
sample did not use Twitter accounts effectively in the context of dialogic communication.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
20Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25843Koleksiyonlar
- Cilt: 20 Sayı. 1 [19]