Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSelvi, Ali Fuad
dc.date.accessioned2021-07-02T12:36:13Z
dc.date.available2021-07-02T12:36:13Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationSelvi, A. F. (2021). Blurring boundaries: Facebook groups as digital teachers’ lounges for ELT professionals. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (1), 251-272.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25919
dc.description.abstractRecent years have witnessed a rapid and widespread proliferation of information technologies and internet-based applications and platforms, commonly referred to as social media, which powerfully infused into almost every aspect of our lives, including teaching, teacher education and professional development. Departing from this premise, the current study provided a systematic analysis of Facebook groups serving as networks of professional development for ELT professionals in Turkey. The two-level analysis adopted lurking as a data collection strategy and thematiccontent analysis as an analytical lens. The macro analysis generated a corpus of these groups (n=55) and investigated how they positioned themselves by analyzing their group size, titles, descriptions and group cover photos. The micro analysis focused on two of the most influential groups and shed light on the actual activities in the form of posts occurring in these groups in June 2020 (n=189, n=1,063, respectively, and a total of n=1,252). The two-level analysis indicated that these groups could be defined as utilitarian (predominantly requesting information and/or providing supplementary docs, instructional videos, revision tests) and socially-oriented (social exchanges with like-minded colleagues). Thus, it could be argued that these groups serve primarily as professionally-focused spaces ofsocialization, like a digital teachers’ lounge where teachers(coming from the same area of specialty) interact with each other, socialize but also discuss work, give or ask for help on a range of professional, administrative, logistical and administrative matters.en_US
dc.description.abstractSon yıllarda, sosyal medya olarak adlandırılan bilgi teknolojilerinin, internet tabanlı uygulamaların ve platformların öğretim, öğretmen eğitimi ve mesleki gelişim de dahil olmak üzere hayatımızın hemen hemen her alanına hızlı, yaygın ve güçlü bir şekilde nüfuzuna tanıklık etmekteyiz. Bu önermeden yola çıkarak, mevcut çalışma Türkiye'deki İngilizce öğretmenlerine mesleki gelişim ağları olarak hizmet veren Facebook gruplarının sistematik bir analizini yapmayı hedeflemektedir. Bu çalışmada kullanılan iki aşamalı analiz, gözlemlemeyi bir veri toplama stratejisi olarak ve tematik içerik analizini de analitik bir lens olarak benimsemektedir. İlk seviye olan makro analiz, bu grupların (n = 55) üye sayıları, grup isimleri, tanımları ve profil fotoğrafları yoluyla kendilerini nasıl konumlandırdıklarını analiz etmektedir. İkinci seviye olan mikro analiz ise ilgili gruplar arasında seçilen iki farklı grupta 2020 yılı Haziran ayında yapılan paylaşımlara (sırasıyla n=189, n=1063 ve toplam n=1252) odaklanarak grup içi etkinliklere ışık tutmaktadır. İki seviyeli analiz bizlere bu grupların faydacı (çoğunlukla bilgi veya öğretim videoları, revizyon testleri gibi dokümanlar isteme/paylaşma) ve sosyal merkezli (aynı mesleki temele, gündelik gerçekliğe sahip meslektaşlar arasında yapılan sosyal paylaşımlar) olarak tanımlanabileceğini göstermektedir. Bu nedenle, bu grupların, (aynı uzmanlık alanından gelen) öğretmenleri bir araya getiren profesyonel odaklı sosyalleşme alanları ve aynı zamanda mesleki, lojistik ve idari konularda etkileşime girdikleri, tartışma ve paylaşımlar yaptıkları dijital zümre odaları gibi hizmet ettiği sonucuna varılabilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProfessional Developmenten_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectELT Professionalsen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectMesleki Gelişimen_US
dc.subjectSosyal Mediaen_US
dc.subjectİngilizce Öğretmenlerien_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.titleBlurring boundaries: Facebook groups as digital teachers’ lounges for ELT professionalsen_US
dc.title.alternativeBulanıklaşan sınırlar: İngilizce öğretmenleri için sanal zümre odaları olarak facebook gruplarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage251en_US
dc.identifier.endpage272en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster