Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaka, Rıdvan
dc.date.accessioned2021-07-08T18:57:15Z
dc.date.available2021-07-08T18:57:15Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationYaka, R. (2021). Şirketlerde halka açıklık oranı ile hayatta kalma ilişkisi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (2), 531-546.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25926
dc.description.abstractŞirketlerin finansman ihtiyacını karşılamak, kurumsallaşmak ve yurtiçi ve yurtdışında yaygın tanıtım sağlamak gibi amaçlarla gerçekleştirdikleri halka arzların farklı oranlarda olduğu, hatta ikincil halka arzlarla bu oranların %100’lere dahi ulaştığı görülmektedir. Halka açıklık oranları ile şirketlerin sürdürülebilirlikleri arasında birilişki olup olmadığı hususunun değerlendirildiği bu çalışma ile Borsa pay piyasasında 1986 yılından 2019 yılı sonuna kadar toplam 34 yılda yapılan tüm halka arz işlemleri incelenmiştir. Çalışma kapsamında Borsa İstanbul A.Ş., Merkezi Kayıt Kuruluşu, Kamu Aydınlatma Platformu, gibi kurumların kamuya açık verileri kullanılarak oluşturulan veri seti üzerinden yapılan analizlerle şirketlerin halka açıklık oranı ile ömürleri arasındaki ilişkinin varlığı ve yönü aranmıştır. Çalışma sonunda elde edilen bulgular göstermektedir ki şirketlerin uzun ömür beklentilerine ulaşmalarında hisselerini halka açmaları önemli bir avantaj sağlarken, halka açıklık oranının belirli bir oranın üstünde olmasının uzun ömür üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olduğu gözlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIt is observed that the public offerings realized for the purposes of meeting the financing needs of the companies, institutionalization and making the companies recognized widely at home and abroad are at different rates, and even with the secondary public offerings, these rates have been reached 100%. With this study, which evaluates whether there is a relationship between free float rates and the sustainability of companies, all public offerings in the stock exchange market during 34 years from 1986 to the end of 2019 were examined. In accordance with the purpose of the study, the existence and direction of the relationship between the free float ratios and the lifespans of the companies were sought through the analysis made on the data set created by using public data given by institutions such as Borsa İstanbul A.Ş., Central Registry Agency of Turkey, and Public Disclosure Platform. The findings obtained from this study show that while the companies offering their shares to the public in reaching their long life expectancy, it is also observed that the free float ratio over a certain rate has negative effect on longevity.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHalka Açıklık Oranıen_US
dc.subjectBorsa’da Kalış Süresien_US
dc.subjectOrtalama Ömüren_US
dc.subjectFree Float Rateen_US
dc.subjectDuration in Stock Marketen_US
dc.subjectAverage Lifespanen_US
dc.titleŞirketlerde halka açıklık oranı ile hayatta kalma ilişkisien_US
dc.title.alternativeThe relationship between free float rate and survival of the companiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage531en_US
dc.identifier.endpage546en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster