Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYılmaz, Hakan
dc.date.accessioned2021-09-02T11:51:05Z
dc.date.available2021-09-02T11:51:05Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26027
dc.description.abstractİnsanoğlunun temel ihtiyaçlarından olan yeme içme ihtiyacı çevresel ve kültürel faktörlerden etkilenmektedir. Yeme içme ihtiyacını giderme şekli insanlara, bölgelere, kültürlere ve ülkelere göre çeşitlilik göstermektedir. Tarih boyunca insanlar yeme-içme ihtiyacını farklı yollar yardımıyla gidermektedir. Sokak lezzetleri bu ihtiyacı karşılamak için tarihin en eski çağlarından bu yana toplumsal hayatta bulunmaktadır. Özellikle insanların bir arada yaşayamaya başlaması ticaretin toplumsal hayat içerisinde adapte olmasıyla "sokak lezzetleri" ve "sokak satıcıları" gibi kavramları insan hayatına kazandırmaktadır. Sokak lezzetleri üreticisi tarafından hazırlanan anında veya daha sonra tüketilebilen yiyecek ve içeceklerdir. Sokak lezzetleri dünya üzerinde son dönemlerin trend konuları arasında ve bazı bölgelerde destinasyon imajının önemli unsurları arasında görülmektedir. Kimi destinasyonlarda çok daha büyük bir öneme sahipken kimi destinasyonlardaysa daha az tercih edilmektedir. Çalışmada destinasyon tanıtımında ve insan hayatında önemli bir unsur olan sokak lezzetlerinin Türk yazılı medyasındaki (ulusal gazete ve ekleri) yansıması, haberlerin teknik ve gastronomik anlamda ne şekilde ele alındığının incelenmesi amaçlanmaktadır. Amaç doğrultusunda 2000-2018 (ilk 6 ayı) yıllarını kapsayan 1.040 ulusal gazete ve ulusal gazete eki haberini kapsamaktadır. Haberler içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Elde edilen sonuçlardan sokak lezzetlerinin daha çok ulusal gazete eklerinde ve hafta sonu yayınlandığı, ilk sayfalarda yer almadığı ve ana tema olarak işlenmediği görülmüştür. Sokak lezzetleriyle ilgili etkinliklerin haber sayısına etki ettiği ancak sokak lezzetleriyle ilgili haberlerin sistematik bir işlenişinin olmadığı gibi bulgular elde edilmiş ve haberlerin sayısının ve kalitesinin arttırılabilmesi amacıyla çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSokak Lezzetlerien_US
dc.subjectKitle İletişim Araçlarıen_US
dc.subjectİçerik Analizien_US
dc.subjectGazeteen_US
dc.titleTürkiye'de yazılı medyada sokak lezzetlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster