Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYavuzsoy Köse, Nilüfer
dc.date.accessioned2021-09-06T12:52:22Z
dc.date.available2021-09-06T12:52:22Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26033
dc.description.abstractCebir öğrenme alanı öğrencilerin en zorlandıkları alanlardan biri olmakla birlikte öğretmenlerin de öğretim sürecinde sorun yaşadıkları bir alandır. Bu araştırmada, iki ortaokul matematik öğretmeninin cebir öğrenme alanına ait pedagojik kavramlarındaki değişimlerini belirlemek ve bunları öğretimlerine nasıl yansıttıklarını görmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada tahmini öğrenme yol haritaları yoluyla ortaokul matematik öğretmenlerinin profesyonel gelişimlerinin desteklenmesine yönelik bir proje kapsamında oluşturulan Web tabanlı eğitim portalı kullanılmıştır. Eylem araştırması olarak desenlenen süreç; portal üzerinde öğretmenlerin tahmini öğrenme yol haritası ve ders planı hazırlamaları, ders planını uygulamaları, tahmini öğrenme yol haritası ve ders planını revize etmeleri aşamalarını içermiş ve bu aşamalara araştırmacıların geri bildirim vermesi ile döngüsel olarak ilerlemiştir. Ön-son klinik görüşmeler, öğretim süreçlerinin video kayıtları ve portala girilen dökümanlar (yansıtma soruları ve yanıtları, tahmini öğrenme yol haritaları, ders planları, geribildirimler) aracılığıyla toplanan veriler tematik olarak analiz edilmiştir. Web tabanlı eğitim portalı üzerinden verilen geri bildirimler aracılığıyla öğretmenlerin alan ve pedagojik alan bilgilerinin geliştiği; bu bağlamda ders planı hazırlama, öğrencilerin kavramsal anlamda öğrenmesine önem verme, öğrenci düşüncesini sorgulama, sınıf içi tartışmaları yönetme ve çoklu temsil kullanma noktalarında büyük ölçüde ilerleme gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca süreç sonunda öğretmenlerin kendileri ile ilgili farkındalıklarının arttığı, daha gerçekçi değerlendirmeler yapabildikleri ve öğrencilerin kazanımlarını ya da eksikliklerini daha net bir şekilde belirleyebildikleri görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik Eğitimien_US
dc.subjectProfesyonel Gelişimen_US
dc.subjectWeb Tabanlı Eğitim Portalıen_US
dc.subjectTahmini Öğrenme Yol Haritalarıen_US
dc.subjectCebir Öğrenme Alanıen_US
dc.titleWeb tabanlı portalda tahmini öğrenme yol haritalarına dayalı profesyonel gelişim programı : matematik öğretmenlerinin pedagojik kavramlarındaki gelişimlerien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYıldırım, Duygu


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster