Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞimşek, Yücel
dc.date.accessioned2021-09-07T11:34:51Z
dc.date.available2021-09-07T11:34:51Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26037
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı; ortaokul öğrencilerinde algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılımı ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkide akıllı telefon bağımlılığının rolünü incelemektir. Bu temel amacın yanı sıra öğrencilerin cinsiyet, sınıf, ebeveynlerinin eğitim durumu gibi demografik özellikleri ile akademik erteleme davranışlarına ilişkin görüşleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Eskişehir ili Odunpazarı ilçesindeki ortaokullarda öğrenim gören 590 öğrenciden anket yoluyla veri toplanmıştır. Çalışmada kullanılan anketler; öğrencilerin demografik özelliklerini, algıladıkları anne-baba ve öğretmen akademik katılım düzeylerini, akademik erteleme davranışında bulunma sıklıklarını ve akıllı telefon bağımlılık derecelerini öğrenmeye yönelik sorulardan oluşmaktadır. Araştırmanın amaçlarına yönelik olarak, değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek amacıyla veriler SPSS 22.0 paket programı kullanılarak regresyon analizi yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları; algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılımı ile akademik erteleme davranışı arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki olduğunu, bu ilişkide akıllı telefon bağımlılığının kısmi aracılık rolünü üstlendiğini göstermektedir. Erkekler kızlara göre daha fazla akademik erteleme davranışında bulunmaktayken, öğrencinin sınıfı ilerledikçe akademik erteleme davranışında bulunma sıklığı artmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectAkıllı Telefon Bağımlılığıen_US
dc.subjectAkademik Erteleme Davranışıen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinde algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılımı ile akademik erteleme davranışı arasındaki ilişkide akıllı telefon bağımlılığının rolen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorEravcı Özcan, Tuba


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster