İletişim fakültesi sinema ve televizyon bölümünde verilen temel fotoğrafçılık eğitiminin öğrencilerin gereksinimlerine uygunluğu
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Author
Kılıç, Levend
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Portakal, Dilek
Metadata
Show full item recordAbstract
Bu çalışmada Türkiye'de İletişim Fakültesi Sinema ve Televizyon Bölümünde verilen Temel Fotoğrafçılık dersinin öğrencilerin gereksinimlerine uygun olup olmadığının belirlenmesi ve Temel Fotoğrafçılık eğitiminin bilişsel çıraklık yöntemiyle öğretilmesinin uygunluğunun ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu hedefe ulaşmak için nitel araştırma yöntemlerinden biri olan tanımlayıcı durum çalışmasından yararlanılmıştır. Tanımlayıcı durum çalışması sınırları belirlenen bir ya da birden fazla durumun incelenerek betimlenmesini kapsar. Durum çalışmasında veri toplama kaynakları çeşitlilik gösterebilmektedir. Bu çalışmada veri toplama kaynağı olarak, doküman analizi, yarı yapılandırılmış görüşme ve anket kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, İletişim Fakültesi Sinema ve Televizyon Bölümünde verilen Temel Fotoğrafçılık eğitimi ile ilgili üniversiteler arasında ortak bir ders programı olmadığı görülmüş ve dersin öğrencilerin gereksinimlerine uygun olmadığı görüşü ortaya çıkmıştır. Ayrıca Temel Fotoğrafçılık eğitiminin bilişsel çıraklık yöntemiyle, öğrenci merkezli olarak öğretilebileceği görüşü ortaya çıkmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [121]