Havayolu web sitelerinin gizlilik politikaları
Abstract
Elektronik ticaret teknolojilerindeki gelişmeler ve online seyahat müşterilerinin sayısındaki artışlar, bu yeni pazarlama ortamında havayolu işletmelerine pekçok fırsat ve rekabet üstünlüğü sunmaktadır. İnternet, havayolu işletmelerinin müşterilerle bir seyahat acentası gibi bir aracı olmaksızın doğrudan işlem gerçekleştirmelerine olanak tanımaktadır. Web, artan bir biçimde sadece müşterilere ürün bilgisi sunan değil aynı zamanda havayolu bileti satan bir kanal haline gelmektedir. Müşterinin bakış açısından, online işlemler hala yeniliğini korumaktadır ve müşteriler bu süreçle ilgili pek çok kaygıya sahiptir. Kişisel bilgi gizliliği online işlem yapmak isteyen müşteriler açısından en önemli problemi oluşturmaktadır. Bu nedenle havayolu işletmelerinin müşteriler ve yasal düzenlemelerle ilgili problemlere karşı duyarlı olduklarını göstermeleri gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, kişisel bilgi gizliliği sorunlarına yönelik olarak havayolu web sitelerinin uyguladığı gizlilik politikalarını anlamaktır. Çalışmanın birinci bölümünde internet, elektronik ticaret ve intemetin havacılıkta kullanımı tanımlanmıştır. İkinci bölümde, kişisel bilgi, kişisel bilgi toplamanın amacı ve yolları, gizlilik hakkı, havayolu web sitesi kullanıcılarının algıladıkları riskler ve kaygılar açıklanmıştır. Havayolu web sitesi üzerinde uzun ve kısa dönemde güven oluşturma, kişisel gizlilik politikası uygulama,ları ve kişisel bilgilerin korunması incelenmiştir. Son bölümde ise, IATA üyesi havayollarının kişisel bilgi uygulamaları ve gizlilik politikalarına yönelik bir uygulama çalışması gerçekleştirilmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [74]