Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEroğlu, Erhan
dc.date.accessioned2021-09-29T07:11:33Z
dc.date.available2021-09-29T07:11:33Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26133
dc.description.abstractDijital bir dünyaya doğan, interneti ve sosyal medyayı aktif olarak kullanan bir nesil olarak karşımıza çıkan dijital yerliler düşüncelerini, duygularını, deneyimlerini, müzik, video ve fotoğraflarını birbirleriyle sosyal medya ortamlarında sıklıkla paylaşmaktadır. Bununla birlikte, kullanımlar ve doyumlar kuramına göre de bu bireyler sosyal ve psikolojik ihtiyaçlarını tatmin etmek için farklı sebeplerle medyayı aktif ve bilinçli bir biçimde kullanmakta ve bu kullanım sonucunda belirli doyumlara ulaşabilmektedir. Bu bağlamda farklı kişilik özelliklerine sahip dijital yerliler, bu özellikler bağlamında sosyal medyayı kullanabilmektedir. Bu çalışma dijital yerliler olarak Eskişehir Anadolu Üniversitesi örgün lisans öğrencilerinin beş faktör kişilik ölçeği bağlamında kişiliklerini tespit edip, bu kişilikleri Instagram kullanım motivasyonları açısından incelemektedir. Ayrıca, öğrencilere ilişkin demografik özellikler açısından ise hem beş faktör kişilik ölçeğine hem de Instagram kullanım motivasyonları bağlamında anlamlı farklılıklar olup olmadıklarını tespit etmektedir. Eskişehir Anadolu Üniversitesi evreninde amaçlı örnekleme yöntemlerinden yargısal örnekleme yapılarak ulaşılan ve toplamda 460 kullanılabilir anket üzerinden gerçekleştirilen bu çalışmada, beş faktör kişilik ölçeğiyle Instagram kullanım motivasyonları arasında anlamlı ilişkiler bulunmasının yanı sıra demografik özellikler açısından söz konusu iki ölçek için de anlamlı farklılıklar olduğu da tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijital Yerlileren_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectBeş Faktör Kişilik Modelien_US
dc.titleBeş faktör kişilik modeli ve dijital yerlilerin Instagram kullanım davranışlarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÖzoğlu, Hanife


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster