Terminal sahası geliş-kalkış yolları tasarımı ve İstanbul terminal sahası uygulaması
Abstract
Uçuş prosedürleri tasarımı hava sahasının verimli ve esnek kullanılmasını etkileyen en önemli faktördür. Hava trafiğinin yoğun olduğu sahalarda geleneksel uçuş prosedürleri uygulandığında gecikmeler ve tıkanıklıklar olmaktadır. Saha seyrüseferi (RNAV) uçuş prosedürleri, yer bazlı seyrüsefer sistemlerine bağlı olmadığı için tasarımcıya çok daha fazla seçenekler sunar. RNAV kullanımıyla uçaklara en elverişli yollar tahsis edilebilir. Bu çalışmada, RNAV uçuş prosedürleri kullanılarak İstanbul TMA'daki gecikme ve tıkanıklıklara çözüm getirmek ve TMA trafik kapasitesini arttırmak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda İstanbul TMA yapısı yeniden tasarlanmış ve eş zamanlı simulasyonlar ile test edilmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [74]