Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorSaver, Necip Serdar
dc.date.accessioned2021-10-06T11:40:39Z
dc.date.available2021-10-06T11:40:39Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26177
dc.description.abstractYapılan çalışmalar, rahatsızlık verici reklamların marka ve kuruluşların iletişim karmasında önemli bir yeri olduğunu göstermektedir. YouTube'da yayınlanan reklamlar da buna dahildir. Bununla birlikte, sosyal medyanın (YouTube) marka ve kuruluşlara reklam için çok iyi fırsatlar sunduğu da bir gerçektir. Sosyal medyanın reklamlarda giderek artan rolü, YouTube reklamlarının (oynatma öncesi, tüketici reklamı ve sabit reklamların) davetsizlik reklam olarak algılanma derecesini değerlendirmek isteyen bu araştırmanın temel kaynağı olmuştur. Ek olarak bu çalışma, davetsiz reklamların kullanıcıların bilişlerini nasıl etkilediğini ve davetsiz reklamları azaltan faktörleri de kapsamaktadır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden olan kullanarak yarı deneysel deneysel tasarım uygulanmıştır. Araştırmada veriler birincil ve ikincil araştırma yöntemleri ile yöntemleri kullanılarak toplanmıştır. Sonuç olarak, bu çalışmada YouTube'un videodan önce gösterilen ve video esnasındaki gösterilen reklamların tüketiciler tarafından araya girici olarak algılandığını ve sabit reklamların daha az araya girici olarak algılandığı saptanmıştır. Çalışmada yer alan katılımcılar, YouTube'un video ortasında yayınlanan reklamları, YouTube'un video öncesi reklamlardan daha araya girici olarak değerlendirmişlerdir. Ayrıca, bilgilendirici ve mizah içeren reklamların araya giriciliği azalttığı saptanmıştır. Çalışmada, beklenmedik bir şekilde, bilgilendirici reklamlar eğlendirici reklamlardan daha çok araya giriciliğini azalttığı gözlenmiştir. Son olarak, bu çalışmada, reklamın araya giriciliğinin bilişsel olarak reklamdan kaçınmaya sebep olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDavetsiz Reklamen_US
dc.subjectBilgilendirici Reklamen_US
dc.titleSocial media advertising and consumer ad avoidance : an intrusive advertising online-survey of generation Z in Eskisehir, Turkeyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorMusah, Razak Mohammed


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record