Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKüçükönal, Hatice
dc.contributor.authorKıran, Ahmet
dc.date.accessioned2013-09-30T10:37:04Z
dc.date.available2013-09-30T10:37:04Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/2620
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivil Havacılık Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 173439en_US
dc.description.abstractHavaaracı bakımının en önemli amaçları; uçuş emniyetini, havaaracının güvenirliliğini arttırmak, havaaracının uçuşa hazır olmasını sağlamak, bakım hatalarını sıfıra veya en aza indirmek ve bakım maliyetlerini düşürmektir. Bununla birlikte uçuş emniyetini ve havaaracının güvenirliliğini arttırırken bakım maliyetlerini azaltmak iki zıt yönlü amacı tanımlamaktadır. Maliyetleri azaltmanın en etkin yöntemi, etkinlik ve verimliliğin arttırılması ve bakımların sıfır hata ile tamamlanabilmesidir. Aynı zamanda kalitesizliğin getirdiği maliyetler toplam maliyeti yükselten etkenlerdendir. Uçuş emniyetini ve havaaracının güvenirliliğini arttırırken bakım maliyetlerini azaltmak için kalite odaklı bir yönetim modelinin uygulanması zıt yönlü bu iki amacın gerçekleştirilmesinde olumlu bir etki yaratacaktır. Kalite odaklı bir yönetim modeli oluşturmak için kaliteye inanmak, üst yönetimin liderliği, iç ve dış müşteriyi memnun etmek, yönetimde ve günlük rutin işlerde takım çalışması yapmak ve sürekli gelişmeyi hedeflernek gerekmektedir. Kalite odaklı bu yönetim modelinin adı Toplam Kalite Yönetimi (TKY)'dir. Bu çalışmada Türkiye'de faaliyet gösteren havaaracı bakım kuruluşlarında TKY'nin uygulanabilirliği araştırılmış ve elde edilen sonuçlara göre öneriler sunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHavayolları -- Kalite kontrolüen_US
dc.subjectSivil havacılık -- Kalite kontrolüen_US
dc.subjectToplam kalite yönetimien_US
dc.titleHavaaracı bakım kuruluşlarında toplam kalite yönetiminin uygulanmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 182 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster