Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçükcan, Ufuk
dc.date.accessioned2021-10-21T08:11:40Z
dc.date.available2021-10-21T08:11:40Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26249
dc.description.abstractSinemanın 1900-1930'lu yılları kapsayan ilk döneminde sinematik yapım tasarım estetiğine dair farklı görüşler öne sürülmüştür. 1924 yılında Fransa'da kurulan Gerçeküstücülük akımı bu yaklaşımlardan birini temsil etmiştir. Gerçeküstücülük, gerçeklik ve sanat kavramlarını yeniden tanımlarken sanatın estetiğini de yeniden değerlendirmiştir. Psikanalizden, diyalektik idealizm ile bundan yararlanan Marksizm felsefesinden ve mitik düşünce sistemlerinden esinlenerek yeni bir estetik ortaya koymuştur. Akımın merkezi figürü André Breton'un sarsıntılı güzellik ve Freud'un tekinsizlik kavramının etrafında düzenlenen yeni estetik anlayışı plastik sanatlar ve mimarlığın yanı sıra sinemada de etkin olmuştur. Bu çalışma, Gerçeküstücülük akımının, en etkin dönemi olan 1920-1930'lu yıllar arasında, kendine özgü ve ana akım ile avangart yapım tasarımından farklı, yeni bir yapım tasarım estetiğini, sarsıntılı güzellik ve tekinsizlik kavramları bağlamında geliştirip geliştiremediği sorusuna cevap aramıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGerçeküstücülüken_US
dc.subjectYapım Tasarımıen_US
dc.subjectEstetiken_US
dc.subjectSarsıntılı Güzelliken_US
dc.subjectTekinsizliken_US
dc.title1920-1930'lu yıllarda sinematik yapım tasarım estetiğine gerçeküstücü yaklaşımen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorBarta, Borbala


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record