Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYüksel, Ahmet Haluk
dc.date.accessioned2021-10-27T08:18:26Z
dc.date.available2021-10-27T08:18:26Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26272
dc.description.abstractBu çalışmada, ulus markalamada modanın bir kültürel iletişim aracı olarak kullanılabileceği savlanmaktadır. Bu amaçla, durum tespiti ve strateji geliştirimine yönelik üç aşamalı, döngüsel bir kavramsal model oluşturulmuştur. Çalışmada öncelikle markalama ve ulus markalama kavramları tanıtılmış; ardından, bilgi toplumunda yaratıcı ekonomilerin rol ve önemi ele alınmıştır. Kültürel, sosyal ve iletişimsel bir alan olarak moda tanımlanıp örneklenmiştir. Çalışmanın geri kalanı kavramsal modelin geliştirimine ve açıklanmasına ayrılmıştır. Modelin ilk aşaması moda sistemini tanımlamak ve modada ulusal kimliği belirlemek olan iki kategoriden oluşmaktadır. İkinci aşama moda endüstrisine odaklanmakta ve moda endüstrisini sorunlar ve stratejiler olmak üzere iki ana kategoride analiz etmektedir. Son aşama olan temsil aşaması önceki aşamaların ana kategorilerinin, alt kategorilerinin ve öğelerinin geçerliliğini ortaya koyan ve ileriye yönelik stratejiler gelişmeye odaklanan aşamadır. Bu aşamada iki örnek olay çalışması sunulmuştur. Bu araştırmanın nitel verileri Brezilya moda endüstrisinden toplandığından, göstergebilimsel bir yaklaşım kullanan ilk örnek olay çalışması uluslararasılaşmış bir Brezilyalı moda markasının 2012-2016 yılları arasında Sao Paulo Moda Haftası'nda sunduğu koleksiyonların analizine ayrılmıştır. İkinci örnek olay çalışması doğrudan Sao Paulo Moda Haftası'nı, moda uzmanlarının görüşlerinden yola çıkarak analiz etmektedir. Sonuç olarak, bu çalışma önerdiği modeli gelişmekte olan moda endüstrilerinin gündemine bu endüstrilerin yaratıcılıklarını analitik bir biçimde canlandırmanın ve küresel düzlemde ülkelerini olumlu bir biçimde temsil etmelerinin aracı olarak yerleştirmeyi amaçlamaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUlus Markalamaen_US
dc.subjectKültürel İletişimen_US
dc.subjectModaen_US
dc.subjectTemellendirilmiş Kuramen_US
dc.subjectBrezilya Modasıen_US
dc.titleUlus markalamada bir kültürel iletişim ortamı olarak moda : kavramsal bir model önerisien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÖzüdoğru, Şakir


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster