dc.contributor.author | Türk, Sümeyye Aybike | |
dc.contributor.author | Midilli Sarı, Reyhan | |
dc.date.accessioned | 2022-01-17T07:36:02Z | |
dc.date.available | 2022-01-17T07:36:02Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.citation | Türk, S. A. & Midilli Sarı, R. (2020). Montessori Okullarında Mekânı Kavramlarla Okumak . Sanat ve Tasarım Dergisi , 10 (1) , 82-105 . DOI: 10.20488/sanattasarim.830694 | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-9056 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/26465 | |
dc.description.abstract | Geleneksel eğitim sistemine tepki olarak ortaya çıkan alternatif eğitim metotları, özgürlükçü, çocuk odaklı, deneysel öğretimi esas alan ve her çocuğu ayrı bir birey olarak kabul eden yaklaşımlar olarak dikkat çekmektedir. Bu alternatif eğitim yaklaşımlarından biri olan Montessori Metodu ise, çocuğa maksimum bağımsızlık veren, eğitim ilkelerini sadece eğitim yöntemine değil, çocuğun fiziksel çevresine de yansıtan ve eğitimdeki en güçlü ilişkinin çocuk ile ortam arasında kurulduğunu savunan bir yaklaşım olmasıyla diğer alternatif eğitim metotlarından ayrılmaktadır. Montessori Metodu’nun temel değerlerinin kavramsal analiz yoluyla belirlendiği çalışma kapsamında, oluşturulan kavramların mekân örgütlenmesi üzerindeki etkilerinin ve yansımalarının irdelenmesi hedeflenmiştir. Bu amaçla alanyazında yer alan, görsel, yazılı ve çizili belgelerine ulaşılabilen, farklı ülkelerde bulunan, farklı yıllarda ve mimarlar tarafından yapılmış olan beş adet Montessori okulu ele alınmıştır. Çalışmada elde edilen kavramların bu okullar üzerinden okuması yapılarak eğitim yöntemi ile eğitim mekânı arasında güçlü bir ilişkinin olduğu ortaya konulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.20488/sanattasarim.830694 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Montessori Metodu | en_US |
dc.subject | Montessori Okulları | en_US |
dc.subject | Eğitim Mekânları | en_US |
dc.subject | Alternatif Eğitim Yaklaşımları | en_US |
dc.title | Montessori okullarında mekânı kavramlarla okumak | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sanat ve Tasarım Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 82 | en_US |
dc.identifier.endpage | 105 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |