Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKeskin Atalık, Özlem
dc.contributor.authorSak, Fatma Selin
dc.date.accessioned2018-07-26T14:31:02Z
dc.date.available2018-07-26T14:31:02Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/2656
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivil Havacılık Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 382176en_US
dc.description.abstractGünümüzde yeni iş modellerinin oluşturulması, yeni teknolojilerin kullanılması ve sosyal hayattaki değişiklikler ile birlikte havayolu sektörü her geçen gün değişmekte ve gelişmektedir. Her yıl milyarlarca yolcunun taşındığı havayolu taşımacılığında müşterilerin istek ve beklentilerini anlamak bir havayolunun pazarlama stratejisinin başarıya ulaşabilmesi için son derece önemlidir. Müşterilerin istek ve beklentilerini çözümlemek, müşterilerin demografik bilgilerini ve tercihlerini anlamayı gerektirmektedir. Yaş, gelir, cinsiyet, meslek, milliyet ve eğitim gibi demografik değişkenler ile tercih düzeylerindeki farklılıklar, mal ve hizmetlere olan talebe sıkı sıkıya bağlıdır. Bu veriler, pazarlama alanında çalışanların bireysel müşterileri anlamaları, onların ihtiyaçlarını karşılamaları ve her bir pazar bölümüne özel pazarlama stratejileri geliştirmeleri bakımından yararlı olmaktadır. Havayolu işletmelerinin yoğun rekabet ortamında süreklilik sağlayarak, başarılı olabilmesi için yeni teknolojileri kullanarak, varolan pazarlama stratejileri ile birleştirmeleri gerekmektedir. Etkinlik ve verimliliği sağlayarak, zaman ve maliyet azaltıcı yöntemlerden biri olan Coğrafi Bilgi Sistemleri ise işletmelerde hem konumsal ve hemde konumsal olmayan verilerin kullanılması ile müşteri analizleri yapabilmekte ve haritalar aracılığıyla görselleştirme sağlayarak, verilerin hızlı bir şekilde yorumlanmasını ve böylece pazarlama stratejilerini geliştirerek karar alınmasını kolaylaştırmaktadır. Bu kapsamda yapılan çalışmada, tatil amaçlı seyahat eden havayolu yolcularının profil ve tercihlerinin coğrafi bilgi sistemleri aracılığıyla analiz edilerek, ortaya konulması amaçlanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHavayolları -- Planlamaen_US
dc.subjectHavayolları -- Pazarlamaen_US
dc.subjectCoğrafi veri sistemlerien_US
dc.titleTatil amaçlı seyahat eden havayolu yolcularının profil ve tercihlerinin coğrafi bilgi sistemleri ile analiz edilmesi: Antalya örneğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXV, 149 yaprak + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record