İlköğretim matematik öğretmenlerinin acil çevrimiçi eğitim süreçlerinin incelenmesi : bir durum çalışması
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2022Yazar
Tanışlı, Dilek
Anadolu Üniversitesi
Özer, Nazlı
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmada ilköğretim matematik öğretmenlerinin acil çevrimiçi eğitimdeki matematik ders uygulamalarının ve bu sürece ilişkin anlayışlarının derinlemesine incelenip ortaya koyulması amaçlanmıştır. Araştırma yöntemi nitel olarak benimsenmiş ve bütüncül çoklu durum çalışması olarak desenlenmiştir. Verilerin toplanması, analiz edilmesi ve yorumlanması bu doğrultuda gerçekleşmiştir. Araştırmanın katılımcılarının seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden birisi olan ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmacının incelediği durumları açıklamasına hizmet edecek, önceden belirlenmiş ölçütler doğrultusunda gönüllülük esasına göre 2020-2021 eğitim öğretim yılında Kocaeli ilinde bir devlet okulunda çalışmakta olan 2 ilköğretim matematik öğretmeni katılımcı olarak seçilmiştir. Araştırmanın verilerinin toplandığı süreçte oluşabilecek herhangi bir sistematik hatayı en aza indirmek amacıyla birden çok yöntem ve tekniğin beraber kullanıldığı triangülasyon (üçgenleme) yaklaşımı benimsenmiştir. Bu bağlamda araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşmelerin video kayıtları, katılımcıların ders videoları ve süreçte kullanılan öğretmen dokümanları ile toplanmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından literatüre dayalı olarak oluşturulmuş çerçeve dahilinde betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin genel anlamda fikir sahibi olmalarına karşın süreç yönetiminde özellikle ders uygulamalarında zorlandıkları gözlemlenmiştir. İçeriği sunma, ders yönetimi, ölçme ve değerlendirme gibi öğretimin çeşitli süreçlerinde yetersiz kaldıkları fark edilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26663Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [41]