Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOdluyurt, Serhat
dc.date.accessioned2022-08-02T08:06:46Z
dc.date.available2022-08-02T08:06:46Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26684
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) tanısı olan öğrencilerle çalışan özel eğitim öğretmenlerinin COVID-19 pandemi sürecinde kişisel koruyucu önlemleri öğretme hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Katılımcı grubunu, Millî Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı OSB’li bireylerle çalışan 20 özel eğitim öğretmeni oluşturmaktadır. Nitel araştırma yaklaşımlarından fenomenolojik desenle gerçekleştirilen araştırmanın verileri araştırmacı günlüğü ve yarı yapılandırılmış görüşme soruları ile toplanmış ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgularda öğretmenler, COVID-19 pandemi tedbirleri nedeniyle toplumdan uzaklaşmanın öğrencilerinin davranış ve sosyal etkileşim problemlerini artırdığını ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin büyük bir bölümü kişisel koruyucu önlemler terimini COVID-19 pandemi tedbirleri olarak açıklamış ve hayatımıza giren yeni kişisel koruyucu önlemleri çoğunluğu maske kullanımı ve sosyal mesafe kuralı olarak ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin çoğunluğu öğrencilerin bireyselleştirilmiş eğitim programlarında kişisel koruyucu önlemlere yer verdiklerini ve bu önlemlerden el/yüz yıkama ve maske/siperlik kullanımının öğretimini yaptıklarını belirtmişlerdir. Yöntem konusunda öğretmenlerin görüşleri çeşitlilik göstermekle birlikte çoğunluğu model olma ve video model olma yöntemlerini kullandıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin çoğunluğu ailelere bilgilendirme çalışmaları yaptıklarını belirtmişlerdir. Araştırmadan elde edilen bulgular ile alanyazın incelemesinde ulaşılan bulgular arasında ilişkilendirme yapılmış, uygulamacı ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtizm Spektrum Bozukluğuen_US
dc.subjectCOVID-19 Pandemisien_US
dc.subjectKişisel Koruyucu Önlemleren_US
dc.subjectYarı-yapılandırılmış Görüşmeen_US
dc.titleOtizm spektrum bozukluğu olan bireylere COVID-19 pandemi sürecinde kişisel koruyucu önlemleri öğretmede özel eğitim öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesiien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorTimur, Gizem


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster