Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAda, Tuba
dc.date.accessioned2022-08-12T10:58:12Z
dc.date.available2022-08-12T10:58:12Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26721
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin yüz yüze ve uzaktan eğitimle matematik dersine yönelik metaforik algılarını belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma modellerinden fenomenoloji (olgu bilim) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılında Gaziantep Şehitkâmil ilçesine bağlı 4 farklı ortaokulda eğitim gören 300 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubu belirlenirken maliyet, zaman, ulaşım ve ekonomik olması bakımından uygun örnekleme yöntemi seçilmiştir. Öğrencilerin metaforik algılarını belirlemesi açısından belirlenen veri toplama aracı araştırmacı tarafından geliştirilen iki sorudan oluşmaktadır. Öğrencilerin bu sorulara verdikleri cevaplar içerik analizi ile değerlendirilip yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre yüz yüze matematik eğitimine yönelik 14 farklı kategori, uzaktan matematik eğitimine yönelik 18 farklı kategori belirlenmiştir. Yüz yüze matematik eğitimine yönelik oluşan kategoriler içerisinde en yüksek frekansa sahip kategoriler “eğlence” ve “rahatlık” kategorileri iken uzaktan matematik eğitimine yönelik kategorilerin en yüksek frekansa sahip olanları “zorlayıcı” ve “sıkıcı” kategorileri olmuştur. Ayrıca yüz yüze matematik dersi için en çok tekrarlanan metafor “futbol” metaforu, uzaktan matematik dersi için en çok tekrarlanan metafor “bowling topu” metaforu olmuştur. Araştırmanın sonucunda ortaokul öğrencilerinin yüz yüze matematik derslerini daha çok olumlu, uzaktan eğitimle matematik derslerini ise daha çok olumsuz kategorilerle belirttikleri görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYüz Yüze Eğitimen_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectMatematik Eğitimien_US
dc.subjectMetaforik Algıen_US
dc.subjectCovid -19en_US
dc.titlePandemi döneminde ortaokul öğrencilerinin yüz yüze ve uzaktan matematik eğitimine yönelik metaforik algılarının incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorİnci, Elif


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster