Öğretim elemanlarının örgütsel hafıza ve işgücü çevikliğine yönelik görüşleri arasındaki ilişkide işle bütünleşmenin aracılık rolü
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Yazar
Bayrak, Coşkun
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı
Himmetoğlu, Beyza
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Araştırmanın temel amacı; öğretim elemanlarının görüşlerine göre örgütsel hafıza ve işgücü çevikliği arasındaki ilişkide işle bütünleşmenin aracılık rolünü incelemektir. Nicel desenlerden biri olan ilişkisel desenin kullanıldığı araştırmanın evrenini, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi ve Eskişehir Teknik Üniversitesi'nde 2019-2020 eğitim-öğretim yılında görev yapmakta olan 3771 öğretim elemanı; örneklemini ise tabakalı örnekleme yöntemi ile belirlenen 557 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri; "İşgücü Çevikliği Ölçeği", "Örgütsel Hafıza Ölçeği", "İşle Bütünleşme Ölçeği" ve "Kişisel Bilgi Formu" ile toplanmıştır. İşgücü Çevikliği Ölçeği, araştırmacı tarafından nitel ve nicel yöntemler bir arada kullanılarak geliştirilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde; betimsel istatistikler, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), korelasyon analizi, hiyerarşik regresyon analizi, yapısal eşitlik modeli ve bootstrapping (önyükleme) uygulamalarından yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar, örgütsel hafızanın işgücü çevikliği üzerindeki etkisinde işle bütünleşmenin kısmi aracılık rolünün doğrulandığına işaret etmektedir. Bootstrapping yöntemi ile elde sonuçlar da bu dolaylı etkinin istatistiksel olarak anlamlı olduğunu göstermiştir. Bunun yanında öğretim elemanlarının araştırma değişkenlerine ilişkin görüşlerinin yüksek olduğu ve bu değişkenler arasında orta düzeylerde, olumlu yönde, istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler olduğu belirlenmiştir. Son olarak demografik değişkenler bağlamında; öğretim elemanlarının örgütsel hafıza, işle bütünleşme ve işgücü çevikliğine ilişkin görüşlerinin, yaşları ve akademik unvanlarına göre istatistiksel olarak anlamlı şekilde farklılaştığı ortaya konmuştur.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26726Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [142]