Okul öncesi öğretmenlerinin eğitim sürecinde yaşanılan sorunlar ve sorunların kaynakları konusundaki değerlendirmeleri
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Yazar
Erişti, Bahadır
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Avcı, Fatma
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırma ile okul öncesi öğretmenlerinin eğitim sürecinde yaşanılan sorunlar ve sorunların kaynakları konusundaki değerlendirmelerinin ortaya koyulması amaçlanmıştır. Araştırma temel nitel araştırma deseniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Eskişehir il merkezinde okul öncesi eğitim veren devlet okullarında ve özel okullarda görev yapan 19 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın temel verileri, öğretmenlerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Ayrıca öğrenci velilerinin doldurdukları veli demografik bilgi toplama formlarından ve araştırmacı tarafından tutulan araştırmacı günlüklerinden yararlanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen temel bulgulara göre eğitim sürecinde öğrencilerin en sık ve yaygın yaşadıkları sorunlar dikkat toplama ve dikkati sürdürme, sınıf içi kurallara uygun davranışlar sergileme ile ilgilidir. Ayrıca yaşanılan sorunlar kız öğrencilere kıyasla erkek öğrencilerde çok daha yoğun olarak gözlenmektedir. Öğretmenler, geçmiş yıllardaki öğrencileri ile günümüzdeki öğrencilerini kıyasladıklarında, eğitim sürecinde yaşanılan sorunlar konusunda yıllara göre önemli bir artış olduğu görüşündedirler. Okul öncesi eğitim sürecinde yaşanılan sorunlar özel okul öncesi eğitim kurumlarına kıyasla devlet okullarında daha yaygın ve sıklıkla ortaya çıkmaktadır. Eğitim sürecinde ortaya çıkan sorunların arkasında yatan en önemli sorun kaynakları; öğrenci velileri, öğrencilerin yaygın teknoloji kullanım alışkanlıkları, öğretmen niteliği, eğitim ortamlarının niteliği, okul öncesi eğitim programı, öğrenci özellikleri ve öğrencilerin değişen gündelik yaşam alışkanlıklarıdır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26729Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [142]