Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİnce, Metin
dc.date.accessioned2022-08-15T10:43:30Z
dc.date.available2022-08-15T10:43:30Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26730
dc.description.abstractTeknolojik gelişmelerle birlikte günlük hayatın hemen hemen her alanında kullanılan görsellerin önemi artmaktadır. Buna bağlı olarak görsellerin okunması, anlamlandırılması, yorumlanması ve görseller aralarındaki bağlantıların çözümlenmesi önem kazanmaktadır. Tasarımcı ve sanatçıların günlük hayatta çevresinde maruz kaldıkları görseller, ülke ve dünya gündemi, yeni öğrendiği bilgiler ve kültürel gelişmeler gibi farklı olayları deneyimlerine aktararak tasarımlarını şekillendirmektedir. Deneyimlerin bireyde farklı bakış açısı, yorumlama, ilişki kurma, eleştirel bakış açısı geliştirdiği yapılan birçok araştırma ile ortaya konulmuştur. Tasarımın merkezinde olan bireyin günlük hayatındaki tasarım deneyimleri ve bu deneyimlerin ortaya çıkardığı sonuçlar ve etkileşimlerin, tasarım ve görsel eğitim sürecinde önemli olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda araştırmada birey odaklı çalışmaların eğitim sürecinde kullanımı ve bireyselliğin ifadesi üzerine bir durum çalışması yapılmıştır. Araştırma 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında Osmangazi Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü'nde bahar dönemi lisans dersi olan Görsel İletişim Projesi dersinde 6 öğrenci ile 16 haftada yapılmıştır. Araştırmacının gözlemci olarak yer aldığı araştırmanın verileri gözlemler, görüşmeler, öğrenci bilgi formu, öğrenci günlükleri, araştırmacı günlüğü, video-ses kayıtları ve öğrenci çalışmalarından oluşmaktadır. Araştırma verileri tematik analiz yöntemiyle çözümlenmiş ve bireysel özelliklere bağlı olarak süreç, öğrenme ortamı ve öğretim tasarımı konusuna ait 3 ana temada bulgulara ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBireyselliken_US
dc.subjectTasarımen_US
dc.subjectGörsel Sanatlaren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.titleGörsel iletişim projesi tasarımında bireysellik üzerine bir durum çalışmasıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÖzeskici, Deniz


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster