Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldırım, Aslı
dc.date.accessioned2022-08-19T11:43:20Z
dc.date.available2022-08-19T11:43:20Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26756
dc.description.abstractOkul öncesi eğitimde önemli bir yere sahip olan sanat etkinlikleri çocukların, yaratıcı düşüncelerini harekete geçirebilmelerine, düşünce ve duygularını ifade edebilmelerine, estetik algılarını geliştirebilmelerine fırsat verecek biçimde uygulanmalıdır. Bu noktadan hareketle okul öncesi dönemde uygulanan sanat etkinliklerinin yaratıcılık bağlamında incelenmesi amacıyla yapılan bu araştırma durum deseninde olup nitel araştırma yöntemleri ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu Elazığ ili merkez ilçesinde 2018-2019 eğitim öğretim yılında İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı alt, orta ve üst sosyoekonomik düzeyleri temsil edecek bağımsız anaokullarında görev yapmakta olan çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden üç okul öncesi öğretmeni ve sınıfları oluşturmaktadır. Araştırma verileri açık uçlu sorulardan görüşme formu, görüşme formundaki soruların içeriğinden yola çıkarak hazırlanmış gözlem formu ve doküman inceleme formu kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analiz edilmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda alt ve orta sosyoekonomik düzeyi temsil eden öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda hareket etmediği ve genellikle kopya ve şablon çalışmalara ağırlık verdikleri görülürken; diğer öğretmenin genellikle yaratıcılığı ön plana alan etkinlikler uyguladığı gözlenmiştir. Alt ve orta sosyoekonomik düzeyi temsil eden öğretmenlerin sanat etkinlikleri uygulamalarını gerçekleştirirken çocukların ürünlerine müdahalede bulundukları, yaratıcı düşünmeyi geliştirecek yöntem ve tekniklere çok az yer verdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Üst sosyoekonomik düzeyi temsil eden öğretmenin sanat etkinliklerinde çocukların özgün olabilmelerine fırsat verecek bir ortam oluşturduğu gözlenmiştir. Bu araştırmada sosyoekonomik düzeyin planlama ve uygulama kısmında öğretmenlere az da olsa yarar sağladığı görülmüştür ancak eğitimcinin rolünün en önemli faktör olduğu bulunmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaratıcılıken_US
dc.subjectSanat Etkinliklerien_US
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimen_US
dc.subjectSosyoekonomik Düzeyen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin yaratıcılık bağlamında sanat etkinliklerini uygulama deneyimlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÖzgün, Gülşah


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster