dc.contributor.advisor | Deveci, Handan | |
dc.date.accessioned | 2022-09-01T11:10:23Z | |
dc.date.available | 2022-09-01T11:10:23Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/26786 | |
dc.description.abstract | Sosyal Bilgiler dersinin temel amacı öğrencilere toplumsal yaşamla ilgili temel bilgi, beceri ve değerleri kazandırmaktır. Güncel olaylar, Sosyal Bilgiler dersinde öğrencileri toplumsal yaşama hazırlamak için yararlanılması gereken önemli kaynaklardandır. Sosyal Bilgiler dersinde güncel olay öğretiminde aktif öğrenme tekniklerinin kullanılması dersin anlamlandırılmasına katkı sağlamaktadır. Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler dersinde güncel olayların aktif öğrenme teknikleriyle ele alınma sürecini ve güncel olayların aktif öğrenme teknikleriyle ele alındığı Sosyal Bilgiler ders sürecine ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması benimsenmiştir. Araştırma 2019-2020 eğitim öğretim yılı güz ve bahar dönemlerinde bir devlet okulunun 5. sınıf şubelerinin birinde öğrenim gören öğrenciler ve Sosyal Bilgiler öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formları, gözlem formu, öğrenci günlüğü, öğretmen günlüğü, araştırmacı günlüğü, uygulama sürecine ilişkin video kayıtları, öğrenci ürünleri ve geçerlik komitesi kayıtları aracılığıyla toplanmıştır. Veriler betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda Sosyal Bilgiler dersinde aktif öğrenme teknikleriyle ele alınan güncel olay öğretiminin öğrencilerin derse aktif bir biçimde katılmalarını, güncel olaylara ilgi duymalarını ve bilgi, beceri ve değer kazanmalarını sağladığı ortaya çıkmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler dersinde güncel olay öğretiminde aktif öğrenme tekniklerinin kullanılması : bir eylem araştırması | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Sağlamgöncü, Ahmet | |