Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAksoy, Funda
dc.date.accessioned2022-09-05T11:09:35Z
dc.date.available2022-09-05T11:09:35Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26794
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilkokul düzeyinde kaynaştırma uygulamalarında paydaşlar arası iş birliği sürecine ilişkin işleyişinin derinlemesine incelenmesi, süreçte yer alan paydaşlar olan okul yöneticileri, sınıf öğretmenleri, rehber öğretmenler ve destek eğitim öğretmenlerinin sürece ilişkin görüşlerinin betimlenmesidir. Araştırma betimleyici durum çalışması deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcıları Eskişehir'de bulunan bir ilkokulda görev yapmakta olan bir müdür yardımcısı bir rehber öğretmen, dört sınıf öğretmeni ve bir destek eğitim öğretmenidir. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşmeler ve katılımsız gözlemler yoluyla toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma bulguları kaynaştırma uygulamasında iş birliği sürecine ilişkin olumlu anlamda işleyen yönlerin sınırlı olduğunu ve iş birliği sürecinde her bir paydaş grubuna ilişkin önemli sorunlar olduğunu ortaya koymaktadır. Süreçte ailelerin, rehberlik araştırma merkezlerinin ve özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinin sorumluluklarını yerine getirmediği, diğer paydaşların ise bazı aksaklıklara rağmen sorumluluklarını yerine getirme çabası içerisinde oldukları belirlenmiştir. Süreçte yer alan paydaşların farklı gereksinimleri olmasına karşın tamamının iş birliği ve özel gereksinimli bireylere ilişkin bilgi gereksinimi olduğu saptanmıştır. Araştırmanın gerçekleştirildiği okulda iş birliği bağlamında çeşitli etkinliklerin gerçekleştirildiği belirlenmiştir. Paydaşlara yönelik bilgilendirme çalışmalarının yapılması fiziksel ve işleyişe ilişkin sorunların ortadan kaldırılması, okullarda özel eğitim öğretmenleri ve psikologların görevlendirilmesi önerilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKaynaştırmaen_US
dc.subjectPaydaşlaren_US
dc.subjectSorumluluklaren_US
dc.subjectÖnerileren_US
dc.titleKaynaştırma uygulanan bir ilkokulda iş birliği süreçlerinin değerlendirilmesien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorUçar, Ahmet Serhat


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster